Historic Simracing Organisation
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Historic Simracing Organisation


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]

Go down 
+33
Jeroen Kweekel
Philippe Martinelli
Ghovand Keanie
Roy Magnes
David Cid
Ruben Freitas
Wojtek Kedzierski
Mike Becnel
Joel Sixou
David Jundt
Laurent Binet
Jean-François Bovy
Ferrari21
Greg Hunt
Jake Cooper
Nicolas Sanchez
Ben Truffini
Carl Larrad
Lorenzo Arisi
Jason White
Jon Hicken
Karel Marciniszyn
James Knowles
Antoine de Mautor
Tiago Malafaya
Martin Audran
Alberto Ibañez
Ben Paulet
Richard Coxon
finally gone :)
Guillaume Siebert
Balazs Kiss
Frank Verplanken
37 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
AuthorMessage
Alberto Ibañez
Racing Legend
Alberto Ibañez


Number of posts : 16788
Age : 121
Location : International Simracing Organisation
Registration date : 2010-09-17

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 9:33

We got the car to the finish line, but it wasn't a brilliant race. I have never liked street circuits and was unable to find a comfortable pace, be it in qualifying or race. I made however the usual good start and zoomed past a lot of cars, then kept my position while racing the crazy first laps with many other BMWs. We exchanged position several times until I was thrown against the wall by a Volvo in a not very courteous pass Suspect, but some time later I had to make room in the last fast corner for an overtaking car and went straight into the hairpin blocking him and getting a deserved hit on the side, so we ended up on even score 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 228364

From then on I could not hold the pace anymore and my right arm started hurting due to a bad driving position, so I relaxed and kept lapping around until handing the car to my teammate. Worst thing that happened to me is that, like Raikkonen I got lost in the circuit 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 161590 as I entered a wrong area after spinning and needed 30 seconds to get out of it carefully not to get a black flag for a "wrong direction" warning What a Face

Anyway, happy to have survived which is a small victory in itself, but I don't think I will be entering more long races in street circuits. My abilities are too lacking for that.

Grats to winners and a special mention to Oscar Hardwick for his drive in the Alfa Shocked Watching the Alfa brake hard and then turn swiftly 90º to zoom out of the corners while my M3 was understeering badly at the same speed, was nothing short of amazing.

Also grats to Carl who took revenge from the Bathurst race 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 788525 and found a new quick brit to replace the much missed Steve 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 652294
Back to top Go down
Vincent Beretta
Racing Legend
Vincent Beretta


Number of posts : 1398
Age : 45
Location : France
Registration date : 2008-12-15

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 14:02

J'ai suivi la course sur rf Monitor et je me suis régalé. Les stratégies de ravitaillement et de changement de pilote semblaient assez différentes et pourtant les il y a eu plusieurs regroupements devant, ça avait l'air très serré.

Bravo à tous.


[quote="Guillaume Siebert"
Well done podium finishers, 0.1s between 1st and 2nd after 4 hours of racing is amazing :clap: :conduit: [/quote]

Alors là, franchement, j'avoue que j'ai pas compris pourquoi le vainqueur se laisse reprendre 7 sc dans le dernier tour, au risque de prendre la course. Au terme d'une course de 4 h et, qui plus est, en équipe, c'était l'attitude la plus irresponsable que j'ai vue depuis longtemps.



Back to top Go down
Philippe Martinelli
Racing Legend



Number of posts : 1079
Age : 68
Location : Beausoleil, France
Registration date : 2008-12-13

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 14:05

Grâce à mon coéquipier Ben P. qui avait réalisé un temps remarquable en qualif, j'ai pu prendre le départ de cette course en deuxième ligne... Ce qui pour moi n'est pas habituel du tout et aussi assez impressionant même pour un "vieux simeur" comme-moi :hihi:

J'ai fait mon possible pour conserver cette place mais malheureusement je suis "rentré dans le rang" au fil des tours pour me retrouver vers la 10ème place où j'ai bataillé durant une bonne partie de mon premier relai avec Arnaud Pirlot, que j'ai réussi à distancer dans les 15 derniers tours de ce début de course.

J'ai passé le volant à Ben sans avoir trop endommagé la voiture mais en ayant perdu pas mal de terrain sur les adversaires à notre portée... Mais Ben s'en est sorti magnifiquement et c'est en 8 ou 9ème place qu'il m'a repassé le relai vers le 70 ème tour.

Mon deuxième relai fut plus compliqué pour moi que le premier, quelques lags dans la dernière chicane notamment, mais aussi des erreurs de freinage à la chicane très serrée au bout de la grande ligne droite et des souçis de concentration...
Dans ce relai c'est avec Jieffe que j'ai bataillé... Bien plus rapide que moi, il me reprenait 1 seconde au tour en moyenne, si bien qu'à la fin de ce deuxieme relai, les 50 secondes d'avances que nous avions sur la voiture des belges, ne restait plus que 6 ou 7 secondes au moment de donner la main à Ben pour ralier l'arrivée...

Ben a non seulement rattrapé et dépassé la voiture de nos amis belges mais il revenait sur la voiture de Frank et Greg pour la 4ème place de la classe 2... et la 7 ème place du général... Une petite erreur de freinage en dépassant Alberto l'aura empêché de s'arsouiller avec son ami Franky, pour un final qui aurait sans doute été bien amusant...

En tous les cas merci et bravo Ben pour cette belle course. :top:

Encore une soirée bien sympa en agréable compagnie et riche en émotions.
Bravo aux vainqueurs et à la prochaine Wink

Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 14:14

Vincent Beretta wrote:

Alors là, franchement, j'avoue que j'ai pas compris pourquoi le vainqueur se laisse reprendre 7 sc dans le dernier tour, au risque de prendre la course. Au terme d'une course de 4 h et, qui plus est, en équipe, c'était l'attitude la plus irresponsable que j'ai vue depuis longtemps.
Je pense que nos amis hongrois ont voulu finir groupé pour la photo finish Wink
Back to top Go down
Vincent Beretta
Racing Legend
Vincent Beretta


Number of posts : 1398
Age : 45
Location : France
Registration date : 2008-12-15

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 15:38

Guillaume Siebert wrote:
Vincent Beretta wrote:

Alors là, franchement, j'avoue que j'ai pas compris pourquoi le vainqueur se laisse reprendre 7 sc dans le dernier tour, au risque de perdre la course. Au terme d'une course de 4 h et, qui plus est, en équipe, c'était l'attitude la plus irresponsable que j'ai vue depuis longtemps.
Je pense que nos amis hongrois ont voulu finir groupé pour la photo finish Wink

Ah ok, vu sous cet angle ... :frank:


Last edited by Vincent Beretta on Mon 3 Dec 2012 - 20:29; edited 1 time in total
Back to top Go down
David Cid
Pro Driver
David Cid


Number of posts : 754
Age : 47
Location : Portugal
Registration date : 2012-02-05

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 15:40

Yes Alberto... and I'm sorry. I was also a victim on turn 2 and spun... back in last. So I confess I was maybe too eager to get to the front again. Im really sorry mate1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 M1522 It was not my intention to bang into your car.
It was a crazy start and first laps... later my steering wheel came loose affraid
I had to do a full lap on those conditions to come into pit, and in the way, I might have cause some accidents...
Terrible stint for me... better at the end.
Then Tiago took the car, and made it to 5th, which is superb, all things considered. :clap:
Nice experience once more with you guys...
Next time please, something without walls 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 T3603
Congratilations to everyone!! :hello:
Back to top Go down
https://www.facebook.com/david.cid.980
Jean-François Bovy
Pro Driver
Jean-François Bovy


Number of posts : 907
Age : 46
Location : Brussels, Belgium
Registration date : 2008-09-20

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 18:00

bonne course rythmée et bien menée, un circuit inédit, j'ai adoré comme d'habitude, merci aux organisateurs et à Arnaud Smile
et bravo aux vainqueurs du jour !

tactiquement presqu'au point, avec Arnaud on a eu de nouveau une course propre et sans gros problème, ce qui nous amène dans le top 9 (sur 14...), on est donc content mais impatient de progresser encore à la prochaine
j'ai spécialement apprécié mon moment à la poursuite de Philippe et tous les calculs de fin de course, mais décidément c'était bien impossible de finir avec 1 seul ravito, dommage mais rien de grave, c'était bon Smile



la seule chose que j'ai pas supporté du tout, qui m'a énervé dès que je suis monté en piste, c'est le comportement de certains pilotes "rapides" qui ont multiplié les poussettes et les appels de phares pour passer des attardés à peine plus lents (et si possible au milieu des chicanes bien sûr)
impatience crasse, comportement de hooligans et dépassements stupides à des endroits bien mal choisis, à la pelle... certains feraient bien de penser aussi au plaisir de rouler (des autres)
désolé, mais les "attardés" ont aussi le droit de rouler sur la piste et de ne pas se mettre au tas juste pour laisser passer un furieux ou l'autre...
n'est-ce pas Antoine? tu m'as particulièrement emm***** hier avec tes appels de phares, tout ça pour aller à chaque fois te vautrer un peu plus loin, bel exemple !! (mais aussi Tiago le sauvage, et aussi surtout les pilotes Alfa qui organisaient une soirée disco hier en Nouvelle-Zélande...)

désolé de pourrir l'ambiance avec ça, mais ce dont je me souviendrai des "Wellington 500" dans 3 mois, c'est ça: le comportement nul de certains et les appels de phares idiots tout le long, comme si la voiture devant allait disparaître avec un appel de phare, réfléchissez un peu, non?...
Back to top Go down
http://www.lbgpl.be
finally gone :)
Racing Legend



Number of posts : 3192
Age : 32
Location :
Registration date : 2008-10-27

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 18:17

Sinon les appels de phare ca sert à un leader de montrer qu'il arrive aussi hein.
Et quand on s'écarte en temps voulu, on évite de se mettre dans une situation inconfortable, comme un leader qui colle au cul à une chicane.
Back to top Go down
Tiago Malafaya
Racing Legend
Tiago Malafaya


Number of posts : 3384
Age : 47
Location : Porto, Portugal
Registration date : 2008-10-05

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 18:26

Jean-François Bovy wrote:
(mais aussi Tiago le sauvage, et aussi surtout les pilotes Alfa qui organisaient une soirée disco hier en Nouvelle-Zélande...).

I'm sorry JF, but I don't remember having any trouble lapping you (in fact I do remember... in the last chicane you were slow, I get alongside in the main straight and you went till the end alongside with me till the right hander, never easing the throttle; now is it Tiago the savage, or JF who doesn't want to get any car in front of him?), but I was a previleged spectactor watching you blocking Greg for 2 laps while watching him getting desperate to pass you... You never lifted the throttle a tiny bit to ease the overtaking manouver
Back to top Go down
Jean-François Bovy
Pro Driver
Jean-François Bovy


Number of posts : 907
Age : 46
Location : Brussels, Belgium
Registration date : 2008-09-20

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 18:48

d'accord JP, bien sûr

mais d'abord, on voit les leaders arriver, on sait que vous êtes là, on ne pense qu'à ça, alors c'est pas la peine: si on laisse pas passer, c'est que c'est pas possible à ce moment précis (selon notre sens de "pas rapide")
2 virages plus loin, il y aura toute la place...

et puis quand les appels de phares commencent très loin hors de portée de dépassement, à quoi ça sert?
c'est pas pasqu'on est lent qu'on est incapable de juger d'une distance de dépassement non plus
il est arrivé plusieurs fois hier que j'ouvre la porte bien large et que le pilote ne passe pas, trop loin malgré les appels de phares à répétition... alors je dois faire quoi? me mettre hors-piste au ralenti pour laisser passer?
à quoi bon flasher à un endroit où tu sais que tu pourras pas passer, sérieusement?
les appels de phares me dérangent pas... jusqu'au 30ième, et là j'en ai marre

nous (moi et les autres lents) serions donc censés mettre notre course en l'air pour des impatients qui veulent gagner 1/2 seconde et cela, c'est pas défendable à mon sens
j'en rajoute pas mais c'était mon sentiment sur hier, à bientôt
Evil or Very Mad
Back to top Go down
http://www.lbgpl.be
Jean-François Bovy
Pro Driver
Jean-François Bovy


Number of posts : 907
Age : 46
Location : Brussels, Belgium
Registration date : 2008-09-20

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 19:00

Tiago Malafaya wrote:
Jean-François Bovy wrote:
(mais aussi Tiago le sauvage, et aussi surtout les pilotes Alfa qui organisaient une soirée disco hier en Nouvelle-Zélande...).

I'm sorry JF, but I don't remember having any trouble lapping you (in fact I do remember... in the last chicane you were slow, I get alongside in the main straight and you went till the end alongside with me till the right hander, never easing the throttle; now is it Tiago the savage, or JF who doesn't want to get any car in front of him?), but I was a previleged spectactor watching you blocking Greg for 2 laps while watching him getting desperate to pass you... You never lifted the throttle a tiny bit to ease the overtaking manouver

This action whit the Volvo is the one i had in mind when calling you "savage", no offense.
From my car, it just seems you missed to get me out, by crushing me between your car and the left wall. So i lifted up to survive, not any choice. What was I supposed to do? I was "slow" as you said, you passed me in the straight, all right, then you avoid to give me any space in the next curve, even when knowing i was there...

But OK, before getting stoned here, i will just shut up.
Back to top Go down
http://www.lbgpl.be
Alberto Ibañez
Racing Legend
Alberto Ibañez


Number of posts : 16788
Age : 121
Location : International Simracing Organisation
Registration date : 2010-09-17

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 19:10

I didn't know it was you in the Volvo David but anyway no harm done mate. Since I made a good start I knew it was just a matter of time to be overtaken by the guys with more pace I had left behind :hihi: I did not get to see what happened but fortunately it all was in a slow turn so no more than some scratches on the paint. As I said we got even when I went out of control in the hairpin later, even if it was of course unintentioned. But I would not like to play a NASCAR sim with you guys, that's for sure :aie:

Back to top Go down
Frank Verplanken
League Owner
Frank Verplanken


Number of posts : 13574
Age : 48
Location : Nice, France
Registration date : 2008-09-08

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 19:17

Hé ben mon vieux JF, quelqu'un se sert-il de ton pc à ton insu pour poster toutes ces bad vibes affraid Razz Question J'avoue que je ne vois pas trop de quoi tu parles au niveau des appels de phares intempestifs de la part des leaders. Moi aussi j'ai pris un paquet de tours dans cette course et je ne pense pas que les leaders se soient comportés différement avec moi qu'avec toi. Et je n'ai pas trouvé que ces leaders se soient comportés plus mal que d'habitude. Au contraire je trouve plutôt que certaisn retardataires ont été peu obligeant, notamment en restant devant un rapide qui leur collait au cul tout au long du dernier secteur sur le port. Dans ce genre de situation je me débrouille toujours pour ouvrir la porte et laisser passer le lappeur dès que possible, ce qui veut dire en général dès le prochain virage et non pas à l'amorce de la prochaine ligne droite qui se trouve à 20 ou 30s de là. Ca coûte 1 ou 2 seconde c'est sûr, mais ça minimise les chances d'accrochage pour tlm, ça énerver personne, et de toutes façons si je voulais pas qu'on me prenne un tour ben j'avais qu'à aller plus vite :D !
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Tiago Malafaya
Racing Legend
Tiago Malafaya


Number of posts : 3384
Age : 47
Location : Porto, Portugal
Registration date : 2008-10-05

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 19:21

Jean-François Bovy wrote:
Tiago Malafaya wrote:
Jean-François Bovy wrote:
(mais aussi Tiago le sauvage, et aussi surtout les pilotes Alfa qui organisaient une soirée disco hier en Nouvelle-Zélande...).

I'm sorry JF, but I don't remember having any trouble lapping you (in fact I do remember... in the last chicane you were slow, I get alongside in the main straight and you went till the end alongside with me till the right hander, never easing the throttle; now is it Tiago the savage, or JF who doesn't want to get any car in front of him?), but I was a previleged spectactor watching you blocking Greg for 2 laps while watching him getting desperate to pass you... You never lifted the throttle a tiny bit to ease the overtaking manouver

This action whit the Volvo is the one i had in mind when calling you "savage", no offense.
From my car, it just seems you missed to get me out, by crushing me between your car and the left wall. So i lifted up to survive, not any choice. What was I supposed to do? I was "slow" as you said, you passed me in the straight, all right, then you avoid to give me any space in the next curve, even when knowing i was there...

But OK, before getting stoned here, i will just shut up.

The only thing you need to understand is, as being a lapped car, it's you who has to give up the line to the faster car; In the fast right hander, I didn't have any space to get back to my usual line; I too had to lift off and still I hit the wall just because you decided not to lift the gas a bit so I could pass you as quickly as possible so we both could move to our usual lines and get along with the race... :top:
Back to top Go down
Jon Hicken
Club Driver
Jon Hicken


Number of posts : 129
Age : 33
Location : Leeds, UK
Registration date : 2012-10-29

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 20:18

Jean-François Bovy wrote:
et aussi surtout les pilotes Alfa qui organisaient une soirée disco hier en Nouvelle-Zélande...)

désolé de pourrir l'ambiance avec ça, mais ce dont je me souviendrai des "Wellington 500" dans 3 mois, c'est ça: le comportement nul de certains et les appels de phares idiots tout le long, comme si la voiture devant allait disparaître avec un appel de phare, réfléchissez un peu, non?...


Bovy, Desolé pour le disco, mais tu peut aller de large ligne sur certains coins, (le long virage à gauche, par example, óu moi et toi quand claquement). Beaucoup des possibilités... J'ai perdu beaucoup de temps derrière vous, mais pas les autres pilotes.

Pour moi, c'est n'importe quoi. Comme ci, comme ca. C'est la course, et il arrive.

(Desole si mon francais est vraiment mauvais... j'essayer pour toi - mais c'est difficile parce-que mon francais est terrible ces jours!)
Back to top Go down
Jon Hicken
Club Driver
Jon Hicken


Number of posts : 129
Age : 33
Location : Leeds, UK
Registration date : 2012-10-29

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 20:29

Quote :

The only thing you need to understand is, as being a lapped car, it's you who has to give up the line to the faster car; In the fast right hander, I didn't have any space to get back to my usual line; I too had to lift off and still I hit the wall just because you decided not to lift the gas a bit so I could pass you as quickly as possible so we both could move to our usual lines and get along with the race... :top:

I had the same problem. Bovy was a little to harsh with keeping his line. I understand, I don't like losing race time myself, but you have to move for the leaders. From the back straight to the pit straight I could not get through, and battling for 2nd place I was not happy!! Mad There was a massive opportunity to take a wide line through the long left hander (before the final sector), but the line was kept tight and I was squeezed as if positions were being battled for.

At risk of sounded rude - Blue Flag = pull over where safe, not challenge. Rolling Eyes It's as simple as that. It just loses time for everyone involved when a lapped car ignores blue flag. Sorry for the flashing lights - just be glad you didn't hear me screaming at my computer screen... :smil20:

Anyway, I'll shut up myself. I was angry at the time but I've let go. It's racing! We've all had fun so the bad stuff isn't important. Can't wait to race you guys again. You're all fun competition :D
Back to top Go down
Antoine de Mautor
League Owner
Antoine de Mautor


Number of posts : 3617
Age : 36
Location : Nantes, France
Registration date : 2008-09-08

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 20:38

Je ne vois pas à quelle situation particulière tu fais référence JF, mais bon quand je me prends un tour perso je m'écarte bien vite, même si je suis en bagarre et que ca me fait perdre 2 ou 3 secondes, car comme dit Frank, j'avais qu'à aller plus vite et ne pas prendre ce tour. Quand je prends un tour à quelqu'un et que je suis en bagarre, comme hier quand je rattrapais l'Alfa, j'attends que les retardataires (ce n'est pas un gros mot), fasses preuve du même style de courtoisie avec moi. Faire des appels de phares, c'est normal, ce n'est pas de l'aggression juste une manière de se signaler. j'avoue que ton coup de gueule me laisse de marbre. Neutral En tout cas, aucun accroc avec un retardataire à déplorer pour moi hier soir, et je n'ai jamais forcé le passage. :hello:
Back to top Go down
http://files.historicsimracing.org/
Jean-François Bovy
Pro Driver
Jean-François Bovy


Number of posts : 907
Age : 46
Location : Brussels, Belgium
Registration date : 2008-09-20

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 22:10

bon, ok, admettons que j'ai rien dit alors...
et désolé de polluer le forum mais oui, j'ai vécu cette course en bad vibes à cause de ça, j'ai du monter en piste à un mauvais moment, rien de grave et que personne ne s'en préoccupe trop et si mon comportement en piste a provoqué ça, hé bien désolé aussi, tout le monde a l'air si gentil :D

thank for your replies :chinois:
Back to top Go down
http://www.lbgpl.be
Frank Verplanken
League Owner
Frank Verplanken


Number of posts : 13574
Age : 48
Location : Nice, France
Registration date : 2008-09-08

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeMon 3 Dec 2012 - 22:13

:drink: :frank:
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Oscar Hardwick
Club Driver
Oscar Hardwick


Number of posts : 162
Age : 29
Location : United Kingdom
Registration date : 2012-10-14

1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitimeTue 4 Dec 2012 - 15:14

Alberto Ibañez wrote:
a special mention to Oscar Hardwick for his drive in the Alfa Shocked Watching the Alfa brake hard and then turn swiftly 90º to zoom out of the corners while my M3 was understeering badly at the same speed, was nothing short of amazing.

I think it was just down to practice and setup. No one was as surprised as I was to lead for as long as I did in the Alfa. That said almost all traffic I personally came across was very well behaved. I was being aggressive with slower cars on the track which may have caused a few issues but to stay where we were in the standings myself and Jon had to drive on the edge for the entire race... makes it more surprising that I only rolled one and Jon only spun twice. Smile
Back to top Go down
Sponsored content





1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Empty
PostSubject: Re: 1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]   1987 Wellington 500 Kms [December 2nd] - Page 8 Icon_minitime

Back to top Go down
 
1987 Wellington 500 Kms [December 2nd]
Back to top 
Page 8 of 8Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 Similar topics
-
» TCL 1987 - La Manzana Hillclimb [December 5th]
» Round 6 - Wellington 500 Km
» Possible change of Date for the Wellington Event
» NZTCC Rounds 1-2 : Wellington & Pukekohe [Nov 27th]
» 9th November 2013 Touring Car Legends SimRacingPro.com Wellington 250 km's

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Historic Simracing Organisation :: Archives :: Archives :: 2012 :: Opens-
Jump to: