Historic Simracing Organisation
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Historic Simracing Organisation


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Partage de setups | Setups Exchange

Go down 
+11
Andrej Batic
Laurent Binet
Dimitri De Koninck
David Conan
Ludovic Tiengou
Tiago Malafaya
Lionel Demoment
Vincent Beretta
Carl Larrad
Frank Verplanken
Guillaume Siebert
15 posters
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeThu 27 Aug 2009 - 16:44

Suite à la demande de certains membres, j'ai décidé de mettre à disposition des membres une partie de notre serveur FTP qui servira à l'échange et au stockage de setup (ou replays). Je m'en servais pour partager les miens, mais autant l'étendre à tout le monde Smile

Si vous comptez l'utiliser, envoyez moi un message privé, je vous donnerai les coordonnées pour y accéder.

Pour charger vos setups sur le serveur, vous aurez besoin d'un programme, un client FTP, comme Filezila.
=> TÉLÉCHARGER FILEZILA <=

Vous pouvez à tout moment accéder aux setups déjà disponibles ici : ftp://91.121.135.76/setups/rFactor/

Les règles d'utilisations sont :

- Ne jamais uploader sur le serveur autre chose que des setups ou des replays, il n'est pas là pour vous permettre de stocker quoi que ce soit d'autre. Si je trouve autre chose dessus, j'efface sans pitié :raclure:

- Respecter l'arborescence des dossiers, à savoir Mods \ Circuit
Si un mod ou un circuit n'existe pas, libre à vous de créer un nouveau dossier, mais sachez qu'il vous sera impossible de supprimer des dossiers.

- Nommez intelligemment vos setups/replays. Le nom du circuit et la voiture doivent apparaitre. Pensez aussi à rajouter vos initiales, ou autre chose, qui indiquera de qui est le setup/replay.

=======================


Following some members requests, I decided to open a section of our FTP server, dedicated to setups (or replays) exchange. I was using it to share mines, but I think it should be open to everybody Smile

If you want to use it, send me a private message, i'll give you your login and password.

To upload your setups on the FTP server, you'll need a software for FTP transfer, like Filezila.
=> DOWNLOAD FILEZILA <=

You can already download available setups from here : ftp://91.121.135.76/setups/rFactor/

Please respect those rules :

- Do NOT upload anything else than setups or replays. If I find something else, I'll just delete it.

- Name your setups/replays wisely. The track and the car have to appear in setup's name. Please also add your initials so that we can know who created which setups.

- Please respect folders arborescence, which is Mod \ Track.
If a mod or a track doesnt exist, you're free to create new folders, but be aware that you wont be able to delete existing folders.



COMMENT UTILISER FILEZILA || HOW TO USE FILEZILA

Filezila va vous permettre de charger vos setups ou replays sur le serveur HSO.
Une fois le logiciel installé, lancez le et cliquez en haut à gauche sur "Fichier / Gestionnaire de Site". Cette fenêtre apparait :

Filezila will allow you to upload your setups on HSO FTP server.
Once the software is installed, launch it and click on "File / Site Manager". This window will appear :


Partage de setups | Setups Exchange FTP

Cliquez sur "Nouveau Site", choisissez un nom pour le site (setups HSO par exemple) et remplissez les champs dans la partie droite de la fenetre. Rentrez l'IP du serveur dans le champs 1, choisissez le type d'authentification "Normale" et rentrez vos identifiants dans les champs 2 et 3. Une fois ceci fait, cliquez sur "Connexion" pour vous connecter au serveur.

Click on "New site", choose a name for the site ( setups HSO for example ) and fill the fields in the right part of the window.
Enter the server IP in field #1, choose "Normal" as logontype and enter your username and password in fields #2 and #3. Once this is done, click on "Connect" to connect on the server.


Partage de setups | Setups Exchange FTP-1

Vous aurez alors quelque chose comme ça. Dans la partie gauche (1) se trouvent vos dossiers et fichiers. Dans la partie droite (2) se trouvent les dossiers et fichiers du serveur. Vous pouvez maintenant naviguer dans ces dossiers ou en créer de nouveau (click droit dans la partie serveur, "Créer un nouveau dossier").
Pour transférer un de vos fichiers, choisissez le dans la partie gauche, et double cliquez dessus pour le charger sur le serveur. Attention il va se charger dans le dossier du serveur que vous êtes actuellement en train de parcourir.

Then you'll get something like this. In the left part of the window (1), you'll find your folders and files, in the right part (2), files and folders which are on the server. You can now browse them or create new ones (right click in the server part, "Create new folder").
To upload a file, just find it in the left part and double click on it to load it on the server. The file will now upload in the server's folder you're currently viewing.


Last edited by Guillaume Siebert on Sun 10 Feb 2013 - 0:18; edited 7 times in total
Back to top Go down
Frank Verplanken
League Owner
Frank Verplanken


Number of posts : 13574
Age : 48
Location : Nice, France
Registration date : 2008-09-08

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeThu 27 Aug 2009 - 19:40

Aux prochaines présidentielles moi je vote Siebert Smile .
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Carl Larrad
Racing Legend
Carl Larrad


Number of posts : 6751
Age : 59
Location : Swindon , UK
Registration date : 2008-12-20

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeFri 28 Aug 2009 - 7:52

What a great idea , i just uninstalled filezilla as i have not used it for awhile nice and easy to use
great idea for setups and to have a setup at hand im not sure anyone will want one of my setups though....
UNLESS they want to drive a Cooper S lol!
Back to top Go down
http://www.historicsimracing.org/
Vincent Beretta
Racing Legend
Vincent Beretta


Number of posts : 1398
Age : 45
Location : France
Registration date : 2008-12-15

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeWed 28 Oct 2009 - 12:17

Carl Larrad wrote:

UNLESS they want to drive a Cooper S lol!

What's your championship, Carl Wink

Dsl pour le hors sujet Wink
Back to top Go down
Lionel Demoment
Experienced Driver
Lionel Demoment


Number of posts : 210
Age : 57
Location : Lyon
Registration date : 2008-12-18

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeThu 29 Oct 2009 - 10:52

Frank Verplanken wrote:
Aux prochaines présidentielles moi je vote Siebert Smile .

Ca lui fera donc déjà 2 voix :D

Merci Guillaume :top:
Back to top Go down
Carl Larrad
Racing Legend
Carl Larrad


Number of posts : 6751
Age : 59
Location : Swindon , UK
Registration date : 2008-12-20

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeThu 29 Oct 2009 - 16:29

Vincent Beretta wrote:
Carl Larrad wrote:

UNLESS they want to drive a Cooper S lol!

What's your championship, Carl Wink

Dsl pour le hors sujet Wink

OK Vincent you asked for it i have added
minicooper S setups for Brands,Oulton Park ,Snetterton ,
Aurora setup for the tyrell at Castle Combe which is my local track
and the 1976 GT Porsche 911 for the Nordscliefe .......

Filezilla is really easy to use .......
Would be really great if a Few more people could share .....
Back to top Go down
http://www.historicsimracing.org/
Vincent Beretta
Racing Legend
Vincent Beretta


Number of posts : 1398
Age : 45
Location : France
Registration date : 2008-12-15

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeThu 29 Oct 2009 - 22:50

Sorry Carl, my english is a problem. :smil20:
I would like to race a mini Cooper championship and I was asking what is the name of your mini cooper championship, the one you are racing.
Wink
Back to top Go down
Carl Larrad
Racing Legend
Carl Larrad


Number of posts : 6751
Age : 59
Location : Swindon , UK
Registration date : 2008-12-20

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeThu 29 Oct 2009 - 23:15

Heh Vincent good luck with that ......

The only place i run Mini Cooper S is here on HSO BSCC 1965

And i ran a Modern Mini Cooper S on Rfc servers but im not racing at the moment
where are you racing with the Cooper S .......
Back to top Go down
http://www.historicsimracing.org/
Tiago Malafaya
Racing Legend
Tiago Malafaya


Number of posts : 3384
Age : 46
Location : Porto, Portugal
Registration date : 2008-10-05

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeThu 29 Oct 2009 - 23:19

I can't see my files inside the folders. What am I doing wrong?
Back to top Go down
Vincent Beretta
Racing Legend
Vincent Beretta


Number of posts : 1398
Age : 45
Location : France
Registration date : 2008-12-15

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeFri 30 Oct 2009 - 0:26

ok, Carl. I thought you were talking of that mini cooper
Partage de setups | Setups Exchange 31-Jan-09-rFactorCentral-2776_rfc_minichallenge
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeFri 30 Oct 2009 - 9:57

Tiago Malafaya wrote:
I can't see my files inside the folders. What am I doing wrong?

Inside your folders or server's folders ?
Back to top Go down
Tiago Malafaya
Racing Legend
Tiago Malafaya


Number of posts : 3384
Age : 46
Location : Porto, Portugal
Registration date : 2008-10-05

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeFri 30 Oct 2009 - 13:39

Mine, the server's folders are ok, can see the files, but in mine don't show anything but they are there...
Back to top Go down
Carl Larrad
Racing Legend
Carl Larrad


Number of posts : 6751
Age : 59
Location : Swindon , UK
Registration date : 2008-12-20

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeFri 30 Oct 2009 - 18:54

Vincent Beretta wrote:
ok, Carl. I thought you were talking of that mini cooper
Partage de setups | Setups Exchange 31-Jan-09-rFactorCentral-2776_rfc_minichallenge

Good choice i loved racing these and the Lupo's on the RFC Servers ...Close racing ... :conduit:
Back to top Go down
http://www.historicsimracing.org/
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeSun 15 Nov 2009 - 12:28

Pour ceux que cela pourrait interesser j'ai mis sur le serveur mon set de Porsche 911 ECGT de base ainsi que mon set pour Lola, 512Scc, Chevron, 917K et de 908/2 pour le Ring
bon ce sont pas des sets ultra performants mais pour un pilote moyen ca peut aider qui sait
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeTue 17 Nov 2009 - 16:31

Mis à jour mon set de 512. La voiture devient moins survireuse mais un peu moins performante
Back to top Go down
Vincent Beretta
Racing Legend
Vincent Beretta


Number of posts : 1398
Age : 45
Location : France
Registration date : 2008-12-15

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeTue 8 Dec 2009 - 20:58

J'ai mis mes setups BMW schnitzer pour Imola et Hockenheim Wink
Back to top Go down
David Conan
Club Driver
David Conan


Number of posts : 141
Age : 36
Location : Morbihan, France
Registration date : 2008-12-12

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeSun 10 Jan 2010 - 16:20

J'ai essayé de me connecter en utilisant mon identifiant et mon mot de passe du forum, mais le serveur me renvoi une erreur "530 Login or password incorrect!". J'ai pourtant bien suivit la procédure et j'ai mis le bon mot de passe. Le serveur fonctionne-t-il bien en ce moment ?
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeSun 10 Jan 2010 - 17:00

Normal, les identifiants ne sont pas ceux du forum, je te donne ça par MP Wink
Back to top Go down
David Conan
Club Driver
David Conan


Number of posts : 141
Age : 36
Location : Morbihan, France
Registration date : 2008-12-12

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeSun 10 Jan 2010 - 17:04

Merci ! :top:
Back to top Go down
Vincent Beretta
Racing Legend
Vincent Beretta


Number of posts : 1398
Age : 45
Location : France
Registration date : 2008-12-15

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeSun 11 Apr 2010 - 11:16

Dimitri, mon setup Alfa est sur le ftp dans Historic GT/ Bugatti67 Wink
Back to top Go down
Dimitri De Koninck
Rookie
Dimitri De Koninck


Number of posts : 26
Age : 44
Location : Paliseul (Belgique)
Registration date : 2010-03-26

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeSun 11 Apr 2010 - 14:06

Merci Vincent, je testerais ça mardi (j'ai pas trop le temps là et demain j'ai une source sur LSR)
Je vois que tu l'as même mis 2 fois pour être sûr :clap:
Back to top Go down
Laurent Binet
Pro Driver
Laurent Binet


Number of posts : 718
Age : 34
Location : paris
Registration date : 2009-08-08

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeMon 1 Nov 2010 - 14:37

Bonjour,

J'ai tenté d'uploader un setup sur le FTP et si je peux accéder au répertoire concerné, l'upload échoue. Une idée?
Back to top Go down
http://zadvocate.com
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeMon 1 Nov 2010 - 16:51

Euh je doute que tu puisses avoir accès au FTP, je ne t'ai pas donné les identifiants. :D
Back to top Go down
Laurent Binet
Pro Driver
Laurent Binet


Number of posts : 718
Age : 34
Location : paris
Registration date : 2009-08-08

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeTue 2 Nov 2010 - 2:01

désolé de te dire que cette adresse: ftp://91.121.135.76/ ne demande aucun login ou mdp. L'accès est libre, on peut dl mais pas ul
Back to top Go down
http://zadvocate.com
Frank Verplanken
League Owner
Frank Verplanken


Number of posts : 13574
Age : 48
Location : Nice, France
Registration date : 2008-09-08

Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitimeTue 2 Nov 2010 - 9:18

Bah oui heureusement que l'accès est libre pour dl lol ! C'est pour y mettre des choses dessus qu'il faut les codes, comme pour tous les ftp Smile .
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Sponsored content





Partage de setups | Setups Exchange Empty
PostSubject: Re: Partage de setups | Setups Exchange   Partage de setups | Setups Exchange Icon_minitime

Back to top Go down
 
Partage de setups | Setups Exchange
Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Oval setups - anybody can help?
» gpl setups and tracks
» your setups for the dev team
» Setups F1 1979
» Setups aids

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Historic Simracing Organisation :: General Discussion :: Paddock-
Jump to: