| ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] | |
|
+30Peter Shexter Alexandre Kieffer Jon Hawkins Ludovic Tagli Adam Svoboda Samuel Muscat Philippe Martinelli Jukka Närhi Gérard Ryon Guillaume Siebert Frank Verplanken Mickael Forestier Stephane Bordignon Olivier Philipps Yves Plaçais Lorenzo Arisi Tiago Malafaya Greg Hunt Carl Larrad Roman Koranda Steve Parker Mario Gassner David Cid Antoine de Mautor Patrick Marucco Yannick Lampure Alexandre Dussel Alberto Ibañez Martin Audran Ben Paulet 34 posters |
|
Author | Message |
---|
finally gone :) Racing Legend
Number of posts : 3192 Age : 32 Location : Registration date : 2008-10-27
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 20:12 | |
| Je prendrais bien la voiture de Yan juste pour ce soir | |
|
| |
Samuel Muscat Club Driver
Number of posts : 50 Age : 37 Location : Chaulgnes, France Registration date : 2011-12-15
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 20:13 | |
| Bon je mange en vitesse et j'essaye de passer on verra bien! | |
|
| |
Guillaume Siebert League Owner
Number of posts : 13827 Age : 38 Location : Paris, France Registration date : 2008-09-08
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 20:15 | |
| - Peter Shexter wrote:
- Hello to admins - would you be so kind and restart the qually? I got DQ for flying off course to the opposite direction and cant start the qually now.
Please.
No need to restart quali, try with to change a car upgrade, or change car, or edit your player's name. One of these should work. | |
|
| |
Gianluca Desposito Racing Legend
Number of posts : 1303 Age : 48 Location : Naples Italy Registration date : 2009-09-14
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 20:19 | |
| Se riesco ad entrare all'ultimo minuto. | |
|
| |
Mario Gassner Experienced Driver
Number of posts : 306 Age : 42 Location : Principality of Liechtenstein Registration date : 2008-11-22
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 20:29 | |
| hey guys
have permanent disconnects and it doesn`t make sense to drive tonight. well, changed the mainboard, processor and graphics card two weeks ago. may be there is a bug somewhere.
well, next time i`ll be with you.
regards, mario | |
|
| |
Ben Paulet Racing Legend
Number of posts : 8291 Age : 50 Location : Cagnes sur mer France Registration date : 2009-07-29
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 21:34 | |
| Que dire de ma prestation? à chier. Navré Antoine pour ce bump, j'ai manqué d'anticipation sur ton freinage. Fais chier, encore un ring de loupé. | |
|
| |
Gianluca Desposito Racing Legend
Number of posts : 1303 Age : 48 Location : Naples Italy Registration date : 2009-09-14
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 21:35 | |
| | |
|
| |
Alberto Ibañez Racing Legend
Number of posts : 16788 Age : 121 Location : International Simracing Organisation Registration date : 2010-09-17
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 21:37 | |
| Was having some fun with David and Peter but for some reason my car understeered badly at one of the fast turns, something it previously had not done during practice even with full fuel load so I went out and lost rear wing. Being so far from the pits and unable to go fast I decided to quit as the amount of time to be lost was too much. | |
|
| |
Antoine de Mautor League Owner
Number of posts : 3617 Age : 36 Location : Nantes, France Registration date : 2008-09-08
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 21:43 | |
| - Ben Paulet wrote:
- Que dire de ma prestation? à chier. Navré Antoine pour ce bump, j'ai manqué d'anticipation sur ton freinage.
Fais chier, encore un ring de loupé. C'est d'autant plus con que c'est moi, voyant que je n'avais plus de fps, qui ai plongé dans le décor pour ne surtout pas te gêner... J'ai essayé de reprendre la piste pour voir si ca allait mieux, mais non, c'est resté bloqué à 5fps et j'ai du abandonner. Et la j'ai vu que Ben était derrière moi à m'attendre Quel malentendu malheureux, je me doutais que je pourrais pas rouler beaucoup, mais j'espérais comme à road america que ce soit meilleur en course niveau fps, et c'était le cas juska à un certains moment. | |
|
| |
Number of posts : 13827 Age : 38 Location : Paris, France Registration date : 2008-09-08
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 21:53 | |
| J'ai mené un tour Après c'était moins bien. | |
|
| |
Samuel Muscat Club Driver
Number of posts : 50 Age : 37 Location : Chaulgnes, France Registration date : 2011-12-15
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 22:34 | |
| Merci de m'avoir laissé tester le mod chez vous! J'ai fini bon dernier mais j'ai terminé! De toute façon, je partais pour faire du tourisme, je n'avais jamais roulé sur l'ancienne version du ring. Et pour s'habituer aux "vibreurs"... Enfin ma soirée est réussie, je me suis bien fait plaisir avec cette auto. Je ne cherchais absolument pas à faire un résultat sachant que j'ai découvert le circuit et cette auto ce matin. Merci beaucoup pour votre accueil, à la semaine prochaine pour la Targa. And thanks to Alberto for the setup! | |
|
| |
Jukka Närhi Racing Legend
Number of posts : 1905 Age : 38 Location : Finland Registration date : 2009-12-17
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 22:35 | |
| I spent the race driving all alone until Tiago reappeared in front of me with a couple of laps to go It was a trouble-free race for me until Pflanzgarten on the last lap. I lost traction going over a small hump and headed for the woods Luckily my car didn't flip or anything | |
|
| |
Tiago Malafaya Racing Legend
Number of posts : 3384 Age : 47 Location : Porto, Portugal Registration date : 2008-10-05
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 22:42 | |
| I can confirm.... the porsche sucks........ big time.... I hate it. No tyres at the end f lap 4 , I knew it...... Then just tried to keep Jukka behind me.... luckily I managed to do it | |
|
| |
Franck Mercurio Pro Driver
Number of posts : 701 Age : 57 Location : toulouse Registration date : 2010-05-01
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 22:45 | |
| Je vous avais dit que j'allais tous vous pourrir Les porsche et le ring me réussissent cette année! Après un assez bon départ, je suis derrière Gui quand on croise Martin dans l'herbe a l'entrée de la ligne droite. Je regarde le classement et je vois que je suis 2°! Gui semble plus rapide que moi, une place sur le podium suffirait a mon bonheur; je décide d’économiser mon matériel sans pour autant trop relâcher, parce que j'ai vu l'admin aller racler l'herbe a quelques reprise, il doit pas être trop a l'aise Bingo, il part visiter la campagne allemande, je passe, derrière Martin revient... très vite Il n'aura pas à faire trop d'effort pour me passer parce que je part à mon tour gouter un peu l'herbe... A ma grande surprise, je le vois s’arrêter au stand a un tour de l'arrivée Bien sur une fois reparti il revient a la vitesse de la lumière, je sais que c'est perdu d'avance, mais plus d’économie de matériel, je donne mon maximum en espérant retarder l’échéance le plus possible. Puis d'un coup, plus de Martin dans le retro Le vainqueur moral de cette course, c'est clairement Martin, mais je garde le trophée à tous! Merci HSO | |
|
| |
Carl Larrad Racing Legend
Number of posts : 6751 Age : 59 Location : Swindon , UK Registration date : 2008-12-20
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 22:47 | |
| Well God or someone must be smiling on me i was expecting to loose connection and it never happened the 1st time ive been at Nordscliefe this year and not had ctd and i was rewarded with 9th place .... I Had a nice battle with Frank early in the race and for many laps with my normal rival Phillipe as always good clean racing i think i had a different setup as i was quicker on acceleration but they where both quicker over the lap ..... Hope i did not get in the way too much .... Well done Franck and Lorenzo and all finishers | |
|
| |
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 22:48 | |
| Bravo Franck C'est pas moi qui était mal à l'aise avec le circuit, mais le circuit qui était mal à l'aise avec moi. Ma présence devait le déranger puisqu'il a plusieurs fois essayé de m'envoyer valdinguer plus loin, et au final c'est un bosquet qui m'a retourné sans trop que je comprenne comment. | |
|
| |
Ben Paulet Racing Legend
Number of posts : 8291 Age : 50 Location : Cagnes sur mer France Registration date : 2009-07-29
| |
| |
David Cid Pro Driver
Number of posts : 754 Age : 48 Location : Portugal Registration date : 2012-02-05
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 23:26 | |
| - Tiago Malafaya wrote:
- I can confirm.... the porsche sucks........ big time.... I hate it. No tyres at the end f lap 4 , I knew it...... Then just tried to keep Jukka behind me.... luckily I managed to do it
Buááá... mine did fliped over... on the last lap for the same reasons! I THOUGHT HE WOULD BE ON HIS WHEELS AGAIN... but nooooooo Can´t believe this I was going smooth all the race.. then 1 mistake... got passed, and then this Does my race count as DNF? | |
|
| |
Greg Hunt Racing Legend
Number of posts : 4322 Age : 40 Location : HOSSEGOR Registration date : 2010-03-25
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 23:43 | |
| | |
|
| |
Alexandre Dussel Experienced Driver
Number of posts : 296 Age : 39 Location : Lille, France Registration date : 2011-08-24
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 23:51 | |
| Et ben d'autant plus de regret de ne pas avoir été la :-( :-( - snif snif snif C quoi cette blaque, je laisse ma caisse a Mika et il roule pas | |
|
| |
finally gone :) Racing Legend
Number of posts : 3192 Age : 32 Location : Registration date : 2008-10-27
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Wed 21 Mar 2012 - 23:54 | |
| Découverte de la voiture pendant les qualifs, c'est assez spécial ces Porsche quand même. Je pensais que la boîte était mal étagée, mais j'ai découvert dans la ligne droite que je n'avais que 4 vitesses Pour la course je me suis retrouvé par hasard en 2e place sur la grille, et ma nouvelle habitude, les rares fois où je vais vite, c'est de spinner au 1er tour. J'y suis allé de ma petite remontée (merci à ceux qui ont laissé passer vu ma connexion pourri j'ai dû faire peur ), sauf qu'en plus de spinner au 1er tour, j'me suis dit que ca serait plus marrant de le faire à quasiment chaque tour. Au final je sauve un podium , Yan je te rends ta voiture toute cabossée qui a fait des tonneaux Bravo Franck , pas bravo Martin | |
|
| |
Martin Audran League Owner
Number of posts : 5553 Age : 38 Location : Vannes, France Registration date : 2008-09-08
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Thu 22 Mar 2012 - 0:10 | |
| - Alexandre Dussel wrote:
C quoi cette blaque, je laisse ma caisse a Mika et il roule pas Il m'a envoyé un MP, il a eu un soucis de dernière minute. Bon pour ma part craquage complet ^^ J'avais la rapidité mais pas la concentration loin de la. J'ai du pitter parce que je suis parti avec le plein, et que malgré ça, il me manquait 4 litres pour aller au bout. Mais c'est pas la que je perd la course, c'est un peu à chaque tours a cause de mes spins ou excursions hors piste (je ne sais même pas comment j'ai fait pour ne pas casser la voiture ). En tout cas le dernier tour s’annonçait sympa, il y avait environ une seconde d'écart entre Franck et moi à la moitié du circuit, mais j'ai fait deux erreurs de suite (encore ...), me reléguant à 8 secondes Bravo Frank Bravo Lorenzo Et bravo à tout les finisseurs | |
|
| |
Peter Shexter Club Driver
Number of posts : 88 Age : 44 Location : Slovenia Registration date : 2010-10-12
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Thu 22 Mar 2012 - 8:52 | |
| - Guillaume Siebert wrote:
- Peter Shexter wrote:
- Hello to admins - would you be so kind and restart the qually? I got DQ for flying off course to the opposite direction and cant start the qually now.
Please.
No need to restart quali, try with to change a car upgrade, or change car, or edit your player's name. One of these should work. Thanks Gui | |
|
| |
Alberto Ibañez Racing Legend
Number of posts : 16788 Age : 121 Location : International Simracing Organisation Registration date : 2010-09-17
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Thu 22 Mar 2012 - 9:13 | |
| - Quote :
- No tyres at the end f lap 4 , I knew it
The 934 has actually the same tires as the 935, only with less grip. But they should last more or less the same and be enough for a 50 minutes race | |
|
| |
Tiago Malafaya Racing Legend
Number of posts : 3384 Age : 47 Location : Porto, Portugal Registration date : 2008-10-05
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] Thu 22 Mar 2012 - 14:39 | |
| - Alberto Ibañez wrote:
-
- Quote :
- No tyres at the end f lap 4 , I knew it
The 934 has actually the same tires as the 935, only with less grip. But they should last more or less the same and be enough for a 50 minutes race During qualifying, I usually did the warmup lap and 2 flying laps; after those three laps, my car had 3 squares gone, so it makes 1 square per lap. If you watch my replay, you can see me struggling hard to exit the corners, specially in the last 2 laps where the tyres were almost completely gone. Not trying to criticize or anything like that, but now I can see that the 934 is the exact opposite of what you were expecting; it's worse during the corners and faster in a straight line than the M1 | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] | |
| |
|
| |
| ROUND 4 - ADAC Eifel-Rennen [March 21th] | |
|