Historic Simracing Organisation
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Historic Simracing Organisation

HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Round 14 - Montreal

Go down 
+17
Jan Kowalski
Olivier Philipps
Allar Foht
Ludovic Tiengou
Gianluca Desposito
Vincent Rieux
Frank Verplanken
Richard Hylands
François Besançon
Florkin Marc
Carl Larrad
Steve Parker
Pierre Labédan
Frank Labédan
Kimmo Kononen
Mario Gassner
Guillaume Siebert
21 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
François Besançon
Experienced Driver
François Besançon

Number of posts : 253
Registration date : 2008-11-03

Round 14 - Montreal - Page 4 Empty
PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 20:34

C'est quoi la procédure par IP?
Back to top Go down
Mario Gassner
Experienced Driver
Mario Gassner

Number of posts : 306
Registration date : 2008-11-22

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 20:36

and where do i have to put that IP in?

sorry, complete computer noob

League Owner
Guillaume Siebert

Number of posts : 13819
Registration date : 2008-09-08

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 20:38

Server IP : 91.121.135.76:34100

Cliquez sur la croix bleue au dessus de la liste des serveurs pour entrer l'IP
Ou regardez ce topic pour acceder directement au serveur : http://historicsimracing.123.st/paddock-f3/hso-rfactor-servers-t444.htm

Click on the blue cross above the servers list to enter server's IP.
Or check this topic for direct access to the server : http://historicsimracing.123.st/paddock-f3/hso-rfactor-servers-t444.htm
Back to top Go down
Tiago Malafaya
Racing Legend
Tiago Malafaya

Number of posts : 3384
Registration date : 2008-10-05

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 22:14

Before saying anything else I really want to apologize to Gui for what happened because everyone here knows it isn't really my style to crash into others specially when fighting for the lead. My car slipped under braking and went to the grass; I tried to slow it down as I could but it was impossible to avoid contact at same point. Damaged my car really bad and had an eternity time waiting in the pits (had time for a smoke :D ). After that I pushed as hard as I could and was constantly doing 1:35:5, 1:35:6.
But as I was expecting I was pusghing too hard from me and the crash was inevitable. I'm just happy to see that I'm in my top shape again ( I think) and to see that befroe I quit Gui was leading the race. Hope you m8, you deserve it, and sorry again Embarassed

Last edited by Tiago Malafaya on Mon 23 Nov 2009 - 1:18; edited 1 time in total
Back to top Go down
Allar Foht
Rookie

Number of posts : 45
Registration date : 2009-02-02

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 22:17

What's wrong with rFactor?..just didnt saw any server..tried to connect but it didnt find any servers.
Back to top Go down
Tiago Malafaya
Racing Legend
Tiago Malafaya

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 22:27

You should add this to your files in Rfactor. Something's wrong today with the matchmaker

http://historicsimracing.123.st/paddock-f3/hso-rfactor-servers-t444.htm

Rookie

Number of posts : 45
Registration date : 2009-02-02

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 22:41

Shame..ok, at least now i know it Smile
Back to top Go down
Carl Larrad
Racing Legend
Carl Larrad

Number of posts : 6751
Registration date : 2008-12-20

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 22:42

That was a complete nightmare i was glad to crash in the end i got rid of AVG which seemed to cure my problem while in practice but come the race some dork kept trying to sell me something and caused me to have a CTD .......
Scared the c*** out of me the first time ......

Round 14 - Montreal - Page 4 Grrrrr11

Tiago where can i find this Avast lol!

What we do Monday to Friday Keeps us up with the Competition ...
What we do Saturday and Sunday Keeps us ahead ...

Last edited by Carl Larrad on Sun 22 Nov 2009 - 23:02; edited 2 times in total
Back to top Go down
http://www.historicsimracing.org/
Othmane Belmachi
Club Driver
Othmane Belmachi

Number of posts : 94
Registration date : 2008-10-30

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 23:01

dsl bloqué dans les bouchons ... Evil or Very Mad
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 23:29

Big congrats to Mario for his fantastic race :clap:

Désolé Olivier, l'arrivée est cruelle :aie:
En tout cas c'était très fair play de ta part de ne pas bloquer Smile
Back to top Go down
Carl Larrad
Racing Legend
Carl Larrad

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 23:32

Well DOne Mario well deserved victory for the Brabham Team...... :champ:

Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 23:39

=> RESULTS <=
=> REPLAY <=

Epic race for me, will do my summary tomorrow Smile
Congrats all finishers Wink
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou

Number of posts : 2986
Registration date : 2008-12-12

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 23:39

Va etre content Colin. Pige de remplacement. Pas de deconnection et deux points de ramenés. Difficile de faire mieux

Mais qu'est ce que j'ai souffert. J'ai plus l'habitude de rouler apres une dizaine de tours moi. Là tenir la distance ce fut un sacré boulot à faire. Surtout que dès la premiere épingle j'ai rectifié ma direction et mes appuis avants en tapant une voiture en toupie. Puis de recommencer les deux tours suivants à me viander à cette épingle. Je m'excuse d'ailleurs auprès d'une Ligier (Sorry to the driver of the Ligier I've hit at the hairpin) que je tape au freinage de l'épingle. Je l'ai laissé repartir devant moi mais j'espere qu'il n'y a pas eu trop de dégats.
Ensuite comme je trouvais que la direction etait encore bonne j'ai foutu deux fois la Lotus dans le mur. Et deux fois j'ai amoché encore un peu plus la direction. J'avais un angle de 30° de fausse sur la gauche sur mon volant au final.

Pour la course ben j'ai eu mon bug du départ (prefere celui là au bug de connection ceci dit). Je me suis donc retrouvé dernier et avec un moteur qui avait chauffé. Ca partait mal. Je vais remonter, me planter, remonter à nouveau, me replanter et au final je vais me retrouver derriere une bagarre Daryn-Thomas aux alentours de la 9eme place. Daryn va se rater dans la chicane avant le départ actuel et je ne le reverrais plus. Reste Thomas à dépasser.Bbonne passe d'armes avec lui et sa Wolf. J'ai pas tenté le diable et j'ai attendu qu'il fasse la faute. Ensuite je me suis contenté de gérer ma place vis à vis de lui. Devant Francois était déjà à plus de 50 secondes. Je suis alors 8eme, puis 7eme au fil des abandons. Et là je dis "m...je vais finir à la pire des places"
Ben non deux autres pilotes vont avoir la bonté :D de se sortir. Me voici 5eme. Et là, non seulement ma connection va tenir, mais mon mental et mon physique aussi dis donc. D'habitude je fais toujours une énorme boulette qui m'envois au tapis. Ben là non. Bon je vais faire des boulettes (voire plus haut) mais aucune d'irréparable.
Du gout je vais gérer tranquillement cette place totalement inattendu. Et le drapeau à damiers tombe à mon grand soulagement. Les derniers tours furent horribles. J'ai imaginé que ma connection allait me lacher, que le moteur n'avait pas aimé le départ, que ma direction faussée allait m'envoyer dans le decor. Mais non rien de tout celà.

Du coup contrat rempli bien au delà de mes espérances. Deux points pour mon compte et deux points pour Lotus. je vais faire un bond au classement du coup je vous dis pas :rigol: :rigol: :rigol:

Et l'arrivée du podium vu de derriere c'est vrai que ce fut chaud. J'espere n'avoir géné personne avec ma trotinette

Experienced Driver
Thomas Gatschnegg

Number of posts : 216
Registration date : 2009-01-09

For me, that was was a very difficult race on a difficult track. But I am glad to finished 6th.
Carl, I am very sorry for crashing into your back at the beginning of the race. I recognized to late that you had to have stop your car. I should have avoided that contact Embarassed.

Gratulations to Mario for his win. :clap:
Back to top Go down
Carl Larrad
Racing Legend
Carl Larrad

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 23:46

Thomas Gatschnegg wrote:
For me, that was was a very difficult race on a difficult track. But I am glad to finished 6th.
Carl, I am very sorry for crashing into your back at the beginning of the race. I recognized to late that you had to have stop your car. I should have avoided that contact Embarassed.

Gratulations to Mario for his win. :clap:
NP Thomas

A Huge congragulations to Ludo
who managed to finish the race and got in the points as well

Connection sorted Time to pick your weapon for WSC70

Last edited by Carl Larrad on Sun 22 Nov 2009 - 23:56; edited 1 time in total
Back to top Go down
Mario Gassner
Experienced Driver
Mario Gassner

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 23:53

Yiiihhaaaa! My first victory at HSO! What a great feeling! I hope that Berny is proud of me and will give me a good contract for the next season study . Thanks a lot for the congratulations!

The whole race, i was fighting first against pierre, then against tiago and olivier, then against olivier and gui and finally, gui and i drove nearly the whole race within 10 seconds. absolutely great! i made some minor mistakes, but all together, definitely my best race so far.

about 20 laps to the checkered flag, gui was about 8 seconds behind me. he was a little bit faster than me and 6-7 laps to go, he was about 2 seconds behind me and i made a spin in the last corner. so, i was 3 seconds behind him. than, sadly, he had some fuel problems and had to go to the pits. the last five laps would definitely have been pretty interesting, altough i think that you would have won the race because you were faster at that point of the race :clap: .

thanks gui for these fair fights. absolutely great! what you (and tiago) do with that alfa-truck is absolutely amazing!

regards,
mario

Last edited by Mario Gassner on Mon 23 Nov 2009 - 0:05; edited 1 time in total
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeSun 22 Nov 2009 - 23:58

Carl Larrad wrote:

A Huge congragulations to Ludo
who managed to finish the race and got in the points as well

Connection sorted Time to pick your weapon for WSC70

Thanks Carl. But I'm not sure I'll find someone wanting to do the adventure in S5000

Racing Legend
Tiago Malafaya

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeMon 23 Nov 2009 - 1:23

Carl: http://www.avast.com/ (download the Home edition) That popup is really funny, that's the right way to make someone spend their money on his products, just kill all their other software, lol

Mario: Congrats, but I somehow feel responsible for my teammate not taking the win after I crashed into him, I was really enjoying driving the Alfa tonight but as always happens in those races that you have to go from back to front, you're not always able to keep the car on track while doing constant flying laps :aie:

Anyway grats for the superb race, you were flying today

League Owner
Frank Verplanken

Number of posts : 12946

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeMon 23 Nov 2009 - 1:52

Grats Mario for your first victory cheers cheers cheers !

Mario Gassner
Experienced Driver
Mario Gassner

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeMon 23 Nov 2009 - 6:17

Thanks mates! yesterday i forgot to congrat all the finishers and 2end and 3rd place (but i was so pumped up with adrenaline that i was running around like a squirrel at midnight :banane: ). Congrats!

And special thanks to all the lapped drivers, which drove very circumspectly and had always an eye in the mirror. Big thanks!

regards,
mario

Pro Driver
Pierre Labédan

Number of posts : 651
Registration date : 2009-04-29

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeMon 23 Nov 2009 - 9:44

ce fut une course intéressante , avantageant les moteurs puissants avec un final époustouflant entre les 2 moteurs (alpha)ALFA de guillaume et mario. j 'ai fait 3/4 de course quasi sans faute en 4 ème position puis un petit spin et je me retrouve à cheval sur un vibreur si haut que je n'ai pu m' en dégager.bravo mario et guillaume et olivier dont j' ai suivi la fin de course en caméra embarquée avec beaucoup de plaisir :top:

Last edited by Pierre Labedan on Mon 23 Nov 2009 - 13:45; edited 1 time in total
Back to top Go down
Mario Gassner
Experienced Driver
Mario Gassner

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeMon 23 Nov 2009 - 10:10

hi pierre,

was nice fighting with you at the beginning of the race. sorry that i once blocked you a little bit when i was going back on the track.

my brabham was a bt49 with cosworth engine in it, but on the straights, it was just a little bit slower than gui`s alfa. i actually expected to be a lot slower than the alfas, but as said, there was just a little difference in top speed and acceleration.

regards,
mario

League Owner
Guillaume Siebert

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeMon 23 Nov 2009 - 11:41

Oui Pierre, Mario avec sa nouvelle BT49 a un moteur Cosworth maintenant. Wink

Sinon superbe course :banane:
Dès le départ un groupe de 4 voitures se forme avec Mario Tiago Olivier et moi. On occupera chacun la tête de la course à tour de role au grès de dépassements ou de petites erreurs. Dommage que Tiago se loupe sur un freinage, il me touche légèrement mais surtout endommage sa voiture et perds beaucoup de temps. Olivier a profité de l'accrochage pour passer en tete.
Vers le 20eme tour je me rends compte que ça risque d'être très juste en essence, je reste donc derrière Olivier à 1 ou 2 secondes sans forcer histoire d'essayer d'économiser un peu de fuel et de pneus. Mais derrière, Mario revient fort et bouche un écart de 7s en quelques tours.
On revient tous les 2 sur Olivier et le rattrapons à la mi course où il fera une erreur à la sortie du premier S me permettant de prendre la tête. Mais Mario est là et me dépasse quelques tours plus tard. D'un coup le rythme s'accélère et Olivier ne suit plus (peut être endommagé dans sa sortie). Je force donc l'allure pour rester avec Mario, les pneus en prennent un coup, ça commence à beaucoup glisser de l'arrière. Je me fais surprendre à la sortie de l'épingle, le pied droit un peu trop lourd et zip le spin :doh:
Je repars avec 7s de retard sur Mario. Il reste une vingtaine de tours et je m'aperçois qu'il me manquera juste un peu d'essence pour aller au bout scratch Tant pis je donne tout, j'essaie de mettre la pression sur Mario en espérant qu'il fasse une faute :jp: Ça marche à peu près puisque je reviens sur lui et prends même la tête à 5 tours de la fin lorsqu'il spinne à l'épingle. Mais l'illusion est de courte durée, 2 tours plus tard je rentre aux stands pour mettre 10L et assurer ma deuxième place, laissant Mario seul en tête.
Au ravitaillement, je sais pas ce que j'ai foutu, je me suis enmellé les pinceaux pour redémarrer le moteur, je me suis enervé, résultat l'arrêt dure 25s au lieu de 10 :grrr:

Je ressors en trombe, dans les échappements d'Olivier pour 3 derniers tours d'arsouille. Olivier résiste bien et dans le dernier tour il semble avoir une avance suffisante lorsqu'on arrive à l'épingle mais sur le freinage je recolle et à l'accélération le moteur Alfa fait le reste, je déborde Olivier par la droite et arrache la deuxième place pour 1/10s Shocked
C'est cruel, j'étais presque désolé pour Olivier qui avait fait une belle course, mais c'est la course :smil20:
Enfin j'avais vraiment calculé la conso au plus juste puisque je tombe en panne d'essence dans le tour de décélération.

Encore bravo à Mario pour sa belle victoire, constant, rapide et propre dans les dépassements :top:
Bravo les finisseurs et merci aux retardataires, parfaits sur ce circuit pas facile Wink
Et puis bravo Ludo quand meme :D

=====================

That was an awesome race :banane:
Right after the start I was battling for the lead with Tiago Mario and Olivier. There was many lead changes following some nice overtakings manoeuvres or because of drivers mistakes. Too bad Tiago crashed, he touched me, Olivier took the lead but my car was still ok.
Around lap 20 I realised I might be short on fuel so I stayed behind Olivier, trying to save fuel and tyres for the end of the race. But Mario was pushing hard behind me and closed a 7s gap in few laps.
We both caugth Olivier around mid race, but he spun at the exit of the first chicane, that gave me the lead. But Mario was right behind me and overtook me a few laps later. Immediatly the pace increased ,Olivier couldn't follow us and my tyres began to slide a lot. Got surprised at the exit of the last hairpin, too much wheelspin and I spun :doh:
Got back on track 7s behind Mario and just realised I won't be able to finish the race without doing a fuel stop scratch So I pushed as hard as i could to put some pressure on Mario and hoped I would do a mistake :jp: , that was my only solution to win the race.
It nearly worked as I took the lead with 5 laps to go after Mario spun at the hairpin. But the illusion didn't last long, 2 laps later, I had to pull in the pitlane to take 10L of fuel to finish the race.

I totally screwed my pitstop, got angry and it took me 35 seconds to restart the engine :grrr:
Went out of the pits right behind Olivier and we had a 3 laps battle for the 2nd place. At the very last turn of the race if thought it was over but I underestimated the Alfa power and overtook Olivier in a wild final sprint to the finish line.
Very cruel for Olivier who did a great race.

Congrats to Mario for his very nice win, very fast and constant all race long, no big mistakes and very clean overtaking moves :top:

Last edited by Guillaume Siebert on Thu 26 Nov 2009 - 23:02; edited 1 time in total
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeMon 23 Nov 2009 - 12:01

Guillaume Siebert wrote:

Et puis bravo Ludo quand meme :D
[center]
)

Merci Gui...vais etre obligé de faire la derniere pour le coup :D

Racing Legend
Gianluca Desposito

Number of posts : 1303
Registration date : 2009-09-14

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitimeMon 23 Nov 2009 - 12:05

Carl Larrad wrote:
That was a complete nightmare i was glad to crash in the end i got rid of AVG which seemed to cure my problem while in practice but come the race some dork kept trying to sell me something and caused me to have a CTD .......
Scared the c*** out of me the first time ......

Round 14 - Montreal - Page 4 Grrrrr11

Tiago where can i find this Avast lol!

this Fk message is always present when AVG finishes updating, usually I start manual upgrade before starting rFactor. :langue:
Round 14 - Montreal - Page 4 Mimscema3tl.th :D

Congrats all drivers... for me the race is to long... i was tired and i had anly 20 laps, this is big result for me !! :D
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Round 14 - Montreal   Round 14 - Montreal - Page 4 Icon_minitime

Back to top Go down

Round 14 - Montreal
Back to top 
Page 4 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Round 14 - Montréal
» Round 5 - Montreal [Oct 30]
» Round 14 - Montreal
» Round 16 - Montréal (Nov 27th)
» Montreal Formula E Almost