Historic Simracing Organisation
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Historic Simracing Organisation


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Réservation des voitures / Cars booking

Go down 
+37
Bernard Jeanmart
Daniel Castevert
Alexandre Crête
Pascal Salar
Aleks Simonov
Carl Larrad
Allar Foht
Ken OKeeffe
Wesley Ulrich
Shazy Ahmed
Hervé Nicolas
David Maurath
Bruno Goujon
Franz Brink
Thomas Gatschnegg
Jon Weal
Christian Hamilton
Franck Tripey
Ludovic Tiengou
Giuseppe Obiso
Yves Plaçais
Olivier Sauger
finally gone :)
Miguel Silvano
Stephane Lebourhis
Marcel Maire
Damien Duchossoy
Christophe Labédan
Olivier Philipps
Othmane Belmachi
Antoine de Mautor
Martin Audran
Tiago Malafaya
Frank Verplanken
Alain Lefebvre
Frank Labédan
Guillaume Siebert
41 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
AuthorMessage
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeTue 30 Dec 2008 - 11:28

Bienvenue Giusepe Smile

Pas de problèmes, on accepte les débutants Wink Concernant la voiture, je te conseille une Lotus ou une Arrows, ce sont les plus rapides, mais aussi les plus faciles à conduire. Regarde quels numéros sont libres dans le premier post et choisis celle qui te plait le plus Wink

Nos serveurs d'entrainement tournent en permanence, pour l'instant le serveur Aurora tourne sur Donington, que tu trouvera dans le topic Calendrier. Tu trouvera les autres infos dans ce topic.

Et si tu veux faire un setup bien stable, commence par baisser la hauteur de caisse au minimum (un peu plus si le circuit est bosselé ou avec de gros vibreurs), diminues la force des ressorts et mets de l'appui Smile

ps : peux tu éditer ton profil avec ton nom entier s'il te plait ?

:hello:
Back to top Go down
Giuseppe Obiso
Rookie
Giuseppe Obiso


Number of posts : 21
Age : 62
Registration date : 2008-12-30

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeTue 30 Dec 2008 - 11:43

merci Guillaume Smile
me voilà donc n° 4 cheers
ça tombe bien j'ai un faible pour lotus
je vais tester tes conseils au niveau réglages
impressionnant vos temps affraid
Back to top Go down
Martin Audran
League Owner
Martin Audran


Number of posts : 5553
Age : 38
Location : Vannes, France
Registration date : 2008-09-08

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeTue 30 Dec 2008 - 12:01

Bienvenue Guiseppe Smile
Back to top Go down
http://www.historicsimracing.org/
Frank Labédan
Racing Legend
Frank Labédan


Number of posts : 1043
Age : 56
Location : france - Landes
Registration date : 2008-10-28

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeTue 30 Dec 2008 - 14:59

Bienvenue chez Lotus Giuseppe Wink
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeTue 30 Dec 2008 - 15:04

Je me serais bien laissé tenter...mais là je tomberais en overbooking de championnat tout de même. Une journée ne dure QUE 24 heures
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeTue 30 Dec 2008 - 15:35

Bah, les voitures se conduisent comme le mod 79, après c'est juste une question de connaitre les circuits, qui c'est vrai ne sont pas tous évidents Smile
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeTue 30 Dec 2008 - 15:52

C'est aussi une question de soirs non pris Guillaume. Par exemple la premiere course est à Zolder, j'enchaine avec une course en 65 le lendemain et une course en 79 le dimanche. La semaine 13 me verrait booké le mercredi soir en Aurora, le jeudi soir en 65 et le samedi en groupe C. La semaine 16 se serait le mercredi soir en Aurora, le samedi en Groupe C et le dimanche en Legends.
Rajoute à cela la semaine 3 avec BSCC le mercredi, 65 le jeudi et 79 le dimanche. Plus la semaine 19 avec BSCC le mercredi, 65 le jeudi puis Groupe C le samedi. Plus la semaine 50 avec 65 le jeudi, Groupe C le samedi, 79 le dimanche.

Cela fait beaucoup de temps pris tout de meme rien qu'en course (et je ne te parle pas des entrainements). Par contre pour des piges de temps en temps dans les moments creux pourquoi pas. Mais il faudrait que je vois un peu le calendrier car je n'ai plus des masse de place :D
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeTue 30 Dec 2008 - 16:35

Je reserve la Tyrrell#1. Voiture moyenne pour pilote moyen ca doit le faire :D. Mais ma participation sera aléatoire. Je confirmerais par contre une semaine à l'avance si je viens ou pas.
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeWed 31 Dec 2008 - 14:37

Bon Guillaume semble ne pas vouloir m'attribuer la #1 :D
Premiers essais avec un set de base + une voiture que je ne connais pas + un circuit inconnu = 10 secondes de retard sur le dernier temps Embarassed Y a du boulot
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeWed 31 Dec 2008 - 14:45

Ben en fait je pense que si tu ne penses pas venir souvent, le mieux est que tu ne réserves pas de voiture et vienne avec ce qu'il y a de disponible pour les courses où tu sera là Wink Ça ne me pose pas de problème.

Et je te conseille plutôt une Arrows, y'a pas de honte à prendre un chassis rapide tu sais :D Et puis il n'y a pas énormément de différence entre les voitures, 7-8 dixiemes avec la Tyrrell tout au plus, mais elle est surtout plus facile à conduire Wink
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeWed 31 Dec 2008 - 15:08

Le souci c'est que si je ne sais pas trop avec quoi je peux rouler avant d'arriver je ne vais arriver à rien.
Je ne vois pas bien comment je pourrais rouler avec une voiture inconnu, sans set, sur des circuits inconnus et ne pas constituer un danger pour tout le monde

Ou alors il faut que je prenne une voiture dont je suis certain que personne ne voudra (style une McLaren mais je serais alors desesperement loin tres tres loin).

Mieux vaut peut etre alors ne pas du tout m'aligner
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeWed 31 Dec 2008 - 15:13

Non mais je veux dire, tu peux venir à chaque fois avec la voiture que tu veux pour tes piges, juste éviter les doublons de skins c'est cool Smile

Juste tu ne reserves pas de numéro, et tu prendra un numéro libre le soir de la course. Et puis si tous les numéros de ce chassis sont pris, pas grave si y'a doublon. C'est pas l'armée ici quoi :frank:


Last edited by Guillaume Siebert on Thu 1 Jan 2009 - 12:42; edited 1 time in total
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeWed 31 Dec 2008 - 15:50

Ah ok j'avais pas pigé Guillaume.
Ok je peux donc m'entrainer (sans set c'est chaud mais bon) un peu pour Zolder histoire de voir si je me sens pret à rouler :D
Back to top Go down
Franck Tripey
Experienced Driver
Franck Tripey


Number of posts : 227
Age : 53
Location : Cherbourg
Registration date : 2008-12-14

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeThu 8 Jan 2009 - 23:52

salut !
je pense pouvoir faire une dizaine de courses ! je prend l' ARROWS n°16 si c'est encore possible !
merci @+
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeThu 8 Jan 2009 - 23:56

Ok Franck c'est noté Smile
Back to top Go down
Christian Hamilton
Rookie



Number of posts : 10
Age : 43
Location : Lynchburg Virginia, USA
Registration date : 2009-01-03

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeFri 9 Jan 2009 - 0:53

Guillaume, I would like to claim the #25 Arrows A1. Thanks. Very Happy
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeFri 9 Jan 2009 - 0:59

Ok it's yours Smile

Hamilton in our series, haha that's good advertising :D
Back to top Go down
Christian Hamilton
Rookie



Number of posts : 10
Age : 43
Location : Lynchburg Virginia, USA
Registration date : 2009-01-03

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeFri 9 Jan 2009 - 1:05

lol! If only.......but I can dream... Very Happy The series looks to be great fun racing on all those Classic british tracks plus Zandy and Zolder. I can hardly wait. But now I must practice. :conduit:
Back to top Go down
Jon Weal
Rookie



Number of posts : 7
Age : 38
Location : Preston, UK
Registration date : 2009-01-09

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeFri 9 Jan 2009 - 17:12

Hello, I have just stumbled upon this site after seeing the Aurora mod on rFactor Central. I am interested in signing up for these events if they are still scheduled for a Wednesday. I'm not a massively quick driver, partly through lack of talent and partly because I insist on using the heel-toe technique, which is pretty tricky lol!

I am unsure if I will be able to attend every single event on the calendar, as I teach guitar in the evenings and although Wednesday is my evening off, I do still ocassionaly have the odd student.

If possible, I would like to take a mid-pack to tail-end car. I do not expect to be competing for the title so I may as well have fun at the back in the slower cars! I'm not too fussed over which car, Mclaren or Fittipaldi perhaps?

JW
Back to top Go down
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeFri 9 Jan 2009 - 17:28

Welcome Jon Smile

Yep races are still scheduled on wednesday evenings. About your car hmm I don't know, the Fitti is a mid pack car, and the Mclaren a tail end car, so it depends on the challenge you're looking for Smile The gap between those 2 cars isn't big, i'd say around 8 tenths of a second. But I would advice you the Fitti, it's easier to make to most of it.


Last edited by Guillaume Siebert on Fri 9 Jan 2009 - 17:43; edited 2 times in total
Back to top Go down
Jon Weal
Rookie



Number of posts : 7
Age : 38
Location : Preston, UK
Registration date : 2009-01-09

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeFri 9 Jan 2009 - 17:30

Guillaume Siebert wrote:
Welcome Jon Smile

Yep races are still schedule on wednesday evenings. About your car hmm I don't know, the Fitti is a mid pack car, and the Mclaren a tail end car, so it depends on the challenge you're looking for Smile The gap between those 2 cars isn't big, i'd say around 8 tenths of a second. But I would advice you the Fitti, it's easier make to most of it.

Ok I'll go with the first fitti available then please :D
Back to top Go down
Frank Verplanken
League Owner
Frank Verplanken


Number of posts : 13574
Age : 48
Location : Nice, France
Registration date : 2008-09-08

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeFri 9 Jan 2009 - 17:30

Welcome at HSO, Jon Smile.
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Guillaume Siebert
League Owner
Guillaume Siebert


Number of posts : 13827
Age : 37
Location : Paris, France
Registration date : 2008-09-08

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeFri 9 Jan 2009 - 17:31

Ok lets go for the #14 then Smile
Back to top Go down
Ludovic Tiengou
Racing Legend
Ludovic Tiengou


Number of posts : 2986
Age : 56
Location : Grenoble far away from Brittany, France
Registration date : 2008-12-12

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeFri 9 Jan 2009 - 17:38

Well I was training on the Arrows (1.32.2 with full tank) as it was the least taken car (at last not in worse cars series). They all to be taken it seems. Left only the worst cars to race with.
As I'm slow with a fast car, it'll be worst than ever with the left cars (McLaren or Williams). I'll better quit training at all in Aurora.
Back to top Go down
Thomas Gatschnegg
Experienced Driver
Thomas Gatschnegg


Number of posts : 216
Age : 58
Location : Austria
Registration date : 2009-01-09

Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitimeFri 9 Jan 2009 - 22:44

Hello everybody,
I would like to participate in your Aurora Series Championship.
I am not a fast driver (on race2play with the GPC79 mod, i was usually in the second half of the midfield).
Is it a problem, that i dont understand french and that i cannot promise to start in every race?

I would be pleased to take any car, that currently has no driver assigned :-)
Back to top Go down
Sponsored content





Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Empty
PostSubject: Re: Réservation des voitures / Cars booking   Réservation des voitures / Cars booking - Page 3 Icon_minitime

Back to top Go down
 
Réservation des voitures / Cars booking
Back to top 
Page 3 of 9Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 Similar topics
-
» 2011 Cars Booking / Réservation des voitures
» 2010 Cars Booking / Réservation des voitures
» F1 1979 : Réservation des voitures / Cars booking
» Cars booking
» Available Cars | Voitures Disponibles

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Historic Simracing Organisation :: Archives :: Archives :: 2009 :: 1979 Aurora-
Jump to: