| ** NEW HSO SITE ** | |
|
+40Paul Huggett Yves Plaçais Richard Coxon Alberto Ibañez Antoine de Mautor David Jundt Philippe Martinelli Paul Nadeau Yannick Lampure Gianluca Desposito Tiago Malafaya Pierre Closset Christian Del Bernard Jeanmart Carl Larrad Jukka Närhi Franck Mercurio JB Massida Gérard Ryon Lorenzo Arisi Martin Audran Steve Parker Mathieu Leclerc Jason White Alexandre Dussel Julien Lafon Vincent Beretta Ben Paulet Jean-louis Petillot Guillaume Siebert Greg Hunt Francis Houard Honza Mild Patrick Marucco Seb Karel Marciniszyn Vadim Sadoshenko Yoann Quioc David Cid Frank Verplanken 44 posters |
|
Author | Message |
---|
Frank Verplanken League Owner
Number of posts : 13574 Age : 49 Location : Nice, France Registration date : 2008-09-08
| Subject: ** NEW HSO SITE ** Sun 24 Jun 2012 - 23:02 | |
| Hey guys ! After several months of work we have finally put online the brand new and improved version of the HSO site . Among the many new features of this version is an in-house race export generator which enables us to have a display of the race results more suited to our historically accurate races. It also comes with a grid generator linked with our database of screenshots of the cars, and it also creates its own lap-by-lap charts. Another major feature is the automated calculation of statistics which will delight those interested in this aspect of racing ^^. Each driver now has a dedicated page summarising his HSO career stats, and overall league stats combining all drivers are also created for the Hall of Fame. Several other aspects of the site have been modified, improved or created, most evindently the graphic aspect and the overall functionality. Also, each screenshot of a car featured on the site, whether it be on the race results page or in each driver's gallery of HSO career cars, is interactive : you can left click on it and get all the main specs of the car. As ever at HSO this was a collegial work - meaning Gui did most of it while the other admins helped him the best they could. Some of the restless members of the HSO Modding Team also have contributed to this work by creating the hundreds of racing cars' screenshots - namely Gianluca Desposito, Carl Larrad, Alberto Ibanez and Tiago Malafaya - a big thank you to them all. As of today, the site is completed at 90% with only a few races missing in the race results archives, a few other ones already with minor (and temporary) bugs. A few other things need to be set straight in the stats department as well. All this will be taken care of soon, and we're also already looking into some improvements for the export generator and stats management. Anyway feel free to relay any remarks, questions or ideas about this new site. Please also note that the site is best viewed with the latest versions of the most common internet browsers (IE, Firefox, Chrome). IE6 users will not be refunded and should go for a newer version ASAP ! ================== Après plusieurs mois de travail, nous mettons enfin en ligne notre tout nouveau tout beau site HSO . Parmi les nouveautés de cette nouvelle version figure notre propre générateur d'export de course, nous permettant d'afficher les résultats des courses d'une façon plus appropriée à la réalité historique de nos courses. Le site créé aussi les grilles de départ des courses, notamment grâce à notre base de données d'images de voiture, ainsi que ses propres graph "tour par tour". Pour ravir les fana de statistiques, nous avons mis en place une page de stats par pilote résumant sa carrière chez HSO, ainsi que les stats globales de la ligue dans le "Hall of Fame". Enfin le site propose une grosse base de données d'informations sur les voitures, vous pouvez cliquer sur les images des voitures, que ce soit dans le résultat d'une course ou dans la page "carrière" d'un pilote, pour obtenir les principales caractéristiques des voitures. Comme toujours chez HSO, ce fut un travail d'équipe, comprendre que Gui a fait tout le boulot pendant que les autres admins l'aidaient du mieux qu'ils pouvaient pour créer les bases de données de voitures et de courses. Des membres infatigables de l'équipe de modding HSO ont aussi contribué à ce travail en créant les centaines d'images de voitures (Gianluca Desposito, Carl Larrad, Alberto Ibanez et Tiago Malafaya, un grand merci à eux). Au jour d'aujourd'hui le site est complet à 90% avec seulement une petite vingtaine de courses manquantes dans les archives, et quelques bugs mineurs. Les stats seront amenées à bouger un petit peu aussi (notamment pour prendre en compte les stats par classe, dans le case de l'IMSA 76 par exemple). Tout ça viendra petit à petit. N'hésitez pas à poster vos remarques, questions ou idées pour le site. Et veuillez noter que le site est optimisé pour les dernières versions des navigateurs les plus connus (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer 8 & 9). Les utilisateurs d'Internet Explorer 6 ne seront pas remboursées et son priés de passer très vite à une version plus récente !
Last edited by Frank Verplanken on Thu 6 Dec 2012 - 20:24; edited 1 time in total | |
|
| |
David Cid Pro Driver
Number of posts : 754 Age : 48 Location : Portugal Registration date : 2012-02-05
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Sun 24 Jun 2012 - 23:20 | |
| Wow!! That is so cool. It really rocks the new site. Great job | |
|
| |
Yoann Quioc Club Driver
Number of posts : 119 Age : 45 Location : Au Phare Ouest, France Registration date : 2012-02-18
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 0:00 | |
| Stats HSO : 1 Frank Verplanken | |
|
| |
Vadim Sadoshenko Racing Legend
Number of posts : 1038 Age : 41 Location : Russia Registration date : 2011-12-18
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 0:37 | |
| HSO immediately bribed me with his seriousness and thoroughness! And this is another big step in this direction. Soon I hope to continue the improvement of the skills of piloting a virtual car and I think the best conditions for this than the HSO I do not find! | |
|
| |
Karel Marciniszyn Pro Driver
Number of posts : 954 Age : 41 Location : Czech republic Registration date : 2009-11-03
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 6:57 | |
| truly amazing, I love all that statistics!! | |
|
| |
Seb Club Driver
Number of posts : 96 Age : 124 Location : France Registration date : 2010-06-06
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 7:59 | |
|
Last edited by Seb on Sat 3 Nov 2018 - 17:25; edited 2 times in total | |
|
| |
Patrick Marucco Racing Legend
Number of posts : 2399 Age : 68 Location : Joué les Tours Registration date : 2008-12-18
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 9:18 | |
| Encore merci pour ce tres joli site tres complet et surtout tres fonctionnel Un grand coup de chapeau à tous ceux qui ont participé à son élaboration | |
|
| |
Honza Mild Pro Driver
Number of posts : 534 Age : 49 Location : Czech republic, South Bohemia Registration date : 2009-11-04
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 9:23 | |
| | |
|
| |
Francis Houard Club Driver
Number of posts : 67 Age : 62 Location : Meudon (92) France Registration date : 2012-06-04
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 10:04 | |
| Bravo ! Le site est vraiment très bien fait. Superbe travail ! | |
|
| |
Greg Hunt Racing Legend
Number of posts : 4322 Age : 40 Location : HOSSEGOR Registration date : 2010-03-25
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 10:05 | |
| | |
|
| |
Guillaume Siebert League Owner
Number of posts : 13827 Age : 38 Location : Paris, France Registration date : 2008-09-08
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 10:12 | |
| Bah il y est ton nom, page pilotes et page champions. | |
|
| |
Greg Hunt Racing Legend
Number of posts : 4322 Age : 40 Location : HOSSEGOR Registration date : 2010-03-25
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 10:13 | |
| j avais mis un petit edit au dessus | |
|
| |
Jean-louis Petillot Pro Driver
Number of posts : 550 Age : 68 Location : Bayonne Registration date : 2009-04-20
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 11:13 | |
| - Francis Houard wrote:
- Bravo ! Le site est vraiment très bien fait. Superbe travail !
+1 Beau boulot les gars !!! | |
|
| |
Ben Paulet Racing Legend
Number of posts : 8291 Age : 50 Location : Cagnes sur mer France Registration date : 2009-07-29
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 11:39 | |
| Ca fait réellement plaisir de voir tous ces compliments. Je suis sûr qu'ils iront droit au coeur de l'équipe qui a travaillé sur ce nouveau site. Je vous tire mon chapeau, les gars. | |
|
| |
Vincent Beretta Racing Legend
Number of posts : 1398 Age : 46 Location : France Registration date : 2008-12-15
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 12:14 | |
| Quel boulot de dingue, et quel résultat!. C'est superbe! 195 départs ... Ca chiffre. Les stats et les récompenses, ça c'est tout bonnement incroyable Woah, les pages de résultats, avec la grille, le tour par tour, les meilleurs tours ... Incroyable. ... Cette fois, c'est décidé je vends ma télé | |
|
| |
Julien Lafon Pro Driver
Number of posts : 676 Age : 48 Location : Marly la ville (95) Registration date : 2009-11-12
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 14:02 | |
| Génial les gars ressortir toutes les stats , que de boulot !! 1 Frank Verplanken Sinon pour moi çà va vite j'ai 0 palmarès mais j'ai au moins le meilleur tour de cette course | |
|
| |
Number of posts : 13827 Age : 38 Location : Paris, France Registration date : 2008-09-08
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 14:11 | |
| Oui Julien il y a quelques bugs avec les meilleurs tours pour certaines courses, ils sont pas faciles à retrouver donc c'est sympa de le signaler. Je te corrige ça ce soir. | |
|
| |
Alexandre Dussel Experienced Driver
Number of posts : 296 Age : 39 Location : Lille, France Registration date : 2011-08-24
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 14:14 | |
| | |
|
| |
Frank Verplanken League Owner
Number of posts : 13574 Age : 49 Location : Nice, France Registration date : 2008-09-08
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 14:21 | |
| | |
|
| |
Alexandre Dussel Experienced Driver
Number of posts : 296 Age : 39 Location : Lille, France Registration date : 2011-08-24
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 14:33 | |
| | |
|
| |
Jason White Racing Legend
Number of posts : 14725 Age : 47 Location : Ferndale, MI USA Registration date : 2011-12-25
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 15:06 | |
| The new site is fantastic! I especially like the scrolling starting grid, that's a very nice touch And yes, we have one Frank Verplanken! | |
|
| |
| |
| |
Mathieu Leclerc Club Driver
Number of posts : 147 Age : 45 Location : FRANCE, Dijon (Prenois) Registration date : 2010-01-03
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 17:17 | |
| great new site thanks for the stats happy to see that i'm part of it i 've updated my signature of course !!!! Congratulations Guys ! awesome (underground) job | |
|
| |
David Cid Pro Driver
Number of posts : 754 Age : 48 Location : Portugal Registration date : 2012-02-05
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 17:28 | |
| This is great Just one thing, in the pilot stats, on the Opens it shows I've raced 1, in fact I've raced two: The Mont tremblant, and also the Targa-Fiorio Rally where I've got my only podium... ... doesn't show | |
|
| |
Steve Parker Racing Legend
Number of posts : 2000 Age : 65 Location : England uk Registration date : 2008-12-22
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** Mon 25 Jun 2012 - 17:29 | |
| Absolutely stunning work guys alot of time and effort gone into that,congrats guys superb work | |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: ** NEW HSO SITE ** | |
| |
|
| |
| ** NEW HSO SITE ** | |
|