Historic Simracing Organisation
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Historic Simracing Organisation


 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]

Go down 
+18
Ben Paulet
Honza Mild
Philippe Martinelli
Yannick Lampure
Gérard Ryon
Alberto Ibañez
Guillaume Siebert
Tiago Malafaya
Sébastien Jennequin
Patrick Marucco
Greg Hunt
Antoine de Mautor
Andrej Batic
Jean-François Bovy
Carlo Pozzi
Carl Larrad
Jukka Närhi
Frank Verplanken
22 posters
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
Frank Verplanken
League Owner
Frank Verplanken


Number of posts : 13574
Age : 48
Location : Nice, France
Registration date : 2008-09-08

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeWed 21 Sep 2011 - 21:59

--> RACE 1 RESULTS <--
--> RACE 1 REPLAY <--

--> RACE 2 RESULTS <--
--> RACE 2 REPLAY <--


:frank:
Back to top Go down
http://historicsimracing.org/en/index
Greg Hunt
Racing Legend
Greg Hunt


Number of posts : 4322
Age : 40
Location : HOSSEGOR
Registration date : 2010-03-25

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeWed 21 Sep 2011 - 21:59

problèmes personnels = soirée de merde = 2 courses de merde Sad

désolé si j 'ai géné des gens et merci a ceux avec qui j ai eu 2, 3 bagarres :hello:
Back to top Go down
Antoine de Mautor
League Owner
Antoine de Mautor


Number of posts : 3617
Age : 36
Location : Nantes, France
Registration date : 2008-09-08

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeWed 21 Sep 2011 - 22:45

Standings updated :hello:
Back to top Go down
http://files.historicsimracing.org/
Carl Larrad
Racing Legend
Carl Larrad


Number of posts : 6751
Age : 59
Location : Swindon , UK
Registration date : 2008-12-20

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeWed 21 Sep 2011 - 23:18

:doh: Embarassed
Back to top Go down
http://www.historicsimracing.org/
Franck Mercurio
Pro Driver
Franck Mercurio


Number of posts : 701
Age : 57
Location : toulouse
Registration date : 2010-05-01

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeThu 22 Sep 2011 - 8:42

Incapable de gérer les fumigènes, je me suis sortit souvent parce que je voyais plus rien affraid :urgence:

J'espérais un peu me refaire sur celle-la suite a mes problèmes matériel récurrents, ça n'a pas été le cas :bangry:

J'ai quand même eu l'occasion d'échanger pas mal de coups de pare-chocs et de portières :raclure:

Bravo devant :champ: et merci à tous ceux qui ont rendu ma course moins monotone :drink:

Back to top Go down
http://67citron.free.fr/
Alberto Ibañez
Racing Legend
Alberto Ibañez


Number of posts : 16788
Age : 121
Location : International Simracing Organisation
Registration date : 2010-09-17

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeThu 22 Sep 2011 - 9:37

It was great to see such a large grid with so many people :top:

But guys in this race the SMOKE was a HUGE PROBLEM. Really, it was almost impossible to race under those conditions, felt stupid like the Nascar film "Days of Thunder" but on each and every corner Evil or Very Mad

1st race not very good, I couldn't find setup I was happy with and chose mediums front and soft rear because I could not put heat in the rears. As a result the end of the race I struggled with degradated rear tyres.

2nd race made some changes and went with mediums. Race was going well but got pushed in a race incident, went out and lost all positions. I joined back but had lost concentration and motivation and abandoned.

Anyway, I would like to thank the guys on the back with which we had some fun trading positions and racing close. That part was great, always looking forward to race with you guys :top:
Back to top Go down
Jean-François Bovy
Pro Driver
Jean-François Bovy


Number of posts : 907
Age : 46
Location : Brussels, Belgium
Registration date : 2008-09-20

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeThu 22 Sep 2011 - 11:03

two nice races again on this classic GPL track I never liked with F1... but it was nice with my Volvo Wink

first leg with a great start, winning at least 10 positions (i'm good in blind driving) then fights with Adam and Peter for example
I had really good drive in this race, successfully battling for 5th with Adam until last laps

second leg more chaotic with many mistakes but also fights with the best drivers in the first laps

désolé Franck pour la touchette au premier départ, et merci Gérard de m'avoir protégé du mur
j'étais bien content que personne n'ait eu de problème, alors j'ai continué Smile

thank again to HSO and all the pilots :top:





Back to top Go down
http://www.lbgpl.be
Patrick Marucco
Racing Legend
Patrick Marucco


Number of posts : 2399
Age : 68
Location : Joué les Tours
Registration date : 2008-12-18

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeThu 22 Sep 2011 - 15:37

Bonne petite soirée comme je les aime chez HSO :top:

Je loupe mes qualifs et pars 18eme et dernier sur la grille de la 1ere course
Depart prudent mais je benificies de pas mals d'accrochages devant moi pour me retrouver à la 11eme place dès la fin du 1er tour :conduit:

Je resterai à 2 secondes de Phil pendant les 2/3 de la course, impossible de m'en approcher scratch
Je termine à la 9eme place entre Phil et Greg Wink

Pour la 2eme course c'est tout l'inverse, je pars 11eme sur la grille et je me retrouve dernier à la fin du 1er tour
Par ma faute et je m'en excuse encore aupres de Gérard, je loupe mon freinage au V1, ma voiture part en sucette et viens malheureusement percuter celle de Gérard Embarassed

La suite de la course sera une lente remontée vers la 12eme place avec au passage quelques belles arsouilles et un beau final à 5 voitures :top:

Merci à tous les pilotes pour leur fairplay et à HSO pour l'organisation :top:

à la prochaine :hello:
Back to top Go down
Carlo Pozzi
Pro Driver
Carlo Pozzi


Number of posts : 805
Age : 32
Location : Milan, Italy
Registration date : 2009-11-28

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeThu 22 Sep 2011 - 16:41

2 pretty good races, a win and a 2nd place and the championship :champ:

First race: after a pretty chaotic start because of the flagman, i braked a bit too late at the first turn and bumped out Peter's Volvo, sorry for that m8 Sad
In the rest of the race i was slower than the Fords of Tiago and Antoine, but they made some mistakes that allowed me to take a quite confortable win :first:

2nd race: got a decent start, i arrived at the hairpin 3rd behind the 2 Fords, i passed Antoine almost immediately and i tried everything to chase Tiago, i got past at one point, but i stressed the rear tyres too much (i chose softs all around for the 2nd race), at half distance i started to make mistakes, and i settled for 2nd :second:

See you next time!! :top:
Back to top Go down
Yannick Lampure
Pro Driver
Yannick Lampure


Number of posts : 914
Age : 58
Location : toulouse, france
Registration date : 2009-02-23

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeThu 22 Sep 2011 - 19:59

décidément cette semaine c'est pas pour moi Sad
après la déco lundi, hier soir une DQ après le tour de formation Neutral
comme Greg j'ai mordu sur les stands. :hihi:
je ne sais pas si c'est ça, mai je n'ais pas vu le rectangle Orange pour me placer
résultât une belle DQ âpres le départ.
je comprend vraiment rien au départ :doh:
Back to top Go down
Philippe Martinelli
Racing Legend



Number of posts : 1079
Age : 68
Location : Beausoleil, France
Registration date : 2008-12-13

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeFri 23 Sep 2011 - 13:58

Je m'attendais à des courses difficiles (ce fut le cas) dans lesquelles j'aurais du mal à tirer mon épingle du jeu (je me suis trompé la-dessus).

Mais surtout je me suis beaucoup beaucoup amusé Very Happy

Mes temps sur 1 tour n'étaient pas terribles, ni en entraînement ni en qualifs, résultat départ de la 15ème place de la 1ere course... Comme le raconte très bien Patrick, nous avons lui et moi, profité des soucis de plusieurs pilotes dans le premier tour, pour remonter au classement... Il a fallu cependant se défendre à quelques reprises, comme avec Greg qui revenait de loin, où nous avons fait du portière à portière très sympa... mais au final je termine 8 au général dont 7 Class1 devant moi, je ne pouvais pas espérer beaucoup mieux...

Pour l'annecdote, j'ai fait la seule faute de cette manche dans le dernier tour, tout seul au freinage du V1, je tape les bottes de paille mais ma "Merco" a résister... Patrick qui n'était pas loin derrière aurait pu en bénéficier, mais je m'en suis bien sorti Embarassed

Voyant que mes perf sur 1 tour n'avaient qu'assez peu de reflets sur mes perfs en course, je me sentais plus en confience dans la 2ème course, et comme je partais 8ème sur la grille j'avais l'intention de donner mon maximum pour faire le meilleur résultat possible... J'avais mis des pneus médium devant et derrère et cela équillibré très bien ma voiture.

Très bon départ (il ne faut regarder que la fenêtre en bas à droite de l'écran pour partir au bon moment. Dès que le chrono s'enclanche on peut démarrer, facile... Je dis çà pour Yannick (et d'autres) qui semblent avoir des soucis avec le flagman ou les feux de starter...). Beaucoup de chance de ne pas être emporté par Patrick au V1 après son freinage en perdition, sa voiture passe devant moi et percute Gérard s'en me toucher... Quel bol!

Bref, je maintiens ma position et même je gagne deux places dans les premiers tours, puis Andrej revient derrière moi et me passe sans que je puisse vraiment résister... Puis je parts à la faute au troisième tour et perds plusieurs places...
Là s'en suit de grosses bagarres avec Ben, Jieffe, Peter et Adam durant plusieurs tours (assez viriles parfois, mais très corrects), des quelles je me débrouille assez bien, après une fayeur causée par le tête à queue de Jieffe après le gauche très rapide où j'évite le crash de rien dans le brouillard épais de la fumée qui me cache sa voiture... Chaud chaud très chaud...
Dernière bagarres avec Francky qui fait une faute et me permets de finir 7ème mais deuxième de la classe2...

Une grande soirée pour moi, haletantes de bout en bout, merci à tous et en premier à HSO :top:
Bravo à Antoine, Carlo et Tiago pour leur performances sur les deux manches en class1 et Franky et Andrej en class2 :top:
Back to top Go down
Laurent Binet
Pro Driver
Laurent Binet


Number of posts : 718
Age : 34
Location : paris
Registration date : 2009-08-08

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeSat 24 Sep 2011 - 22:09

bon bah j'ai raté la course ... persuadé que c''était dimanche, je suis carrément dégouté, j'adore le bug
Back to top Go down
http://zadvocate.com
Antoine de Mautor
League Owner
Antoine de Mautor


Number of posts : 3617
Age : 36
Location : Nantes, France
Registration date : 2008-09-08

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeMon 26 Sep 2011 - 15:45

Antoine de Mautor wrote:
Standings updated :hello:

Carlo is champion by the way :first: :top:
Back to top Go down
http://files.historicsimracing.org/
Patrick Marucco
Racing Legend
Patrick Marucco


Number of posts : 2399
Age : 68
Location : Joué les Tours
Registration date : 2008-12-18

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeMon 26 Sep 2011 - 18:07

Bravo Carlo, tres belle saison :first:
Back to top Go down
Alberto Ibañez
Racing Legend
Alberto Ibañez


Number of posts : 16788
Age : 121
Location : International Simracing Organisation
Registration date : 2010-09-17

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeMon 26 Sep 2011 - 18:23

Carlo again, I can't believe it lol!

Grats for the 2nd time today brilliant as usual mate Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 111594 Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 310485
Back to top Go down
Carlo Pozzi
Pro Driver
Carlo Pozzi


Number of posts : 805
Age : 32
Location : Milan, Italy
Registration date : 2009-11-28

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeMon 26 Sep 2011 - 19:50

Thx all cheers
Back to top Go down
Andrej Batic
Club Driver



Number of posts : 137
Age : 48
Location : Slovenia
Registration date : 2010-11-22

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeTue 27 Sep 2011 - 17:58

Congratulations!
:champ:
Back to top Go down
Jon Hawkins
Club Driver
Jon Hawkins


Number of posts : 130
Age : 32
Location : Wales
Registration date : 2010-06-24

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeWed 28 Sep 2011 - 17:47

Congratulations Carlo! well deserved for some great races!


I had a couple of fun races at this meeting.

1st Race, got a good start and managed to avoid all the action to slot behind JF and steadily 1/2 way round the 1st lap I was 4th!! This was not to last though, got some wheelspin coming out of one of the bends and had to lift off a lot which dropped me to 7th. I then had Peter chasing me down, I felt I was matching him in some corners and then he put his lights on which for some reason erased all the brake marks for the corners and I missed my point and slid into the gravel. Came out 10th and was battling with Franck, he was faster than me round the corners and good acceleration but I was faster down the straights. Good until he made a mistake at the last corner and I collected him and went a full 360 at which point Alberto, Franck etc all had gone. Leaving me 14th.

2nd Race, well a lot of mistakes left me in my own race at the back!

Back to top Go down
Franck Mercurio
Pro Driver
Franck Mercurio


Number of posts : 701
Age : 57
Location : toulouse
Registration date : 2010-05-01

Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitimeWed 28 Sep 2011 - 19:01

Jon Hawkins wrote:
Good until he made a mistake at the last corner and I collected him and went a full 360 at which point Alberto, Franck etc all had gone. Leaving me 14th.

Sorry for that mate :doh: Embarassed , especially as it was a good fight :clap: :top:

Grats for the title Carlo :champ: :champ: :champ:
Back to top Go down
http://67citron.free.fr/
Sponsored content





Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Empty
PostSubject: Re: Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]   Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st] - Page 2 Icon_minitime

Back to top Go down
 
Round 11 - Coupes d'Automne [September 21st]
Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Round 12 - Coupes du Salon de l'Auto [October 5th]
» Round 13 - Coupes du Salon de l’Auto - Montlhéry [June 24th]
» Round 5 : Brands Hatch [September 18th]
» USAC Round 8 - DuQuoin 100 [September 10th]
» Round 28 - Bahamas Speed Weeks [September 19th]

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Historic Simracing Organisation :: Archives :: Archives :: 2011 :: 1985 Production-
Jump to: